Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1259306
skulle aldrig godta att få paneler omlackerade på en ny bil, jag hade krävt omleverans.

Hoppas för guds skull att det blir bra,jag håller tummarna. Vad är det för färg om man får fråga?
av dfa
#1259319
Derank skrev: tor 12 jul 2018, 20:11 skulle aldrig godta att få paneler omlackerade på en ny bil, jag hade krävt omleverans.

Hoppas för guds skull att det blir bra,jag håller tummarna. Vad är det för färg om man får fråga?
Solid vit. Tror omleverans blir mindre fördelaktigt då den inreggades i slutet av Juni. Har bara bra erfarenheter från de lackeringsjobb jag fått gjorda tidigare av samma verkstad så har inga problem med att dom fixar det. Däremot verkar inte måleriet i Gent vara på topp just nu ;-)
av dfa
#1259335
Flinta skrev: tor 12 jul 2018, 21:16 3 punkter?
Var det upphöjningar typ dammkorn?
Ett "dammkorn" samt en "spricka" i fronten, två "stenskott" i framdörr precis i linje med motorhuv varav ett har bättringsfärg.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1259342
dfa skrev:[quote=Flinta post_id=<a href="tel:1259322" data-original-title="" title="">1259322</a> time=<a href="tel:1531422987" data-original-title="" title="">1531422987</a> user_id=61534]
3 punkter?
Var det upphöjningar typ dammkorn?

Ett "dammkorn" samt en "spricka" i fronten, två "stenskott" i framdörr precis i linje med motorhuv varav ett har bättringsfärg.
Ser inte bra ut med massa skador på bilarna vid leverans. Har XC40 ovanligt hög felfrekvens eller är det så generellt?
av Flinta
#1259369
Dom här "stenskotten" hade jag 2 st på vä bakskärm, dom kändes som gropar när man pillade med nageln tyckte både jag och säljaren...MEN när bilen kom tillbaka från lackeraren så hade han EJ lackat någonting utan endast polerat, och både "stenskotten" och den matta ytan som såg olackad/grundfärgad ut var borta - skärmen var perfekt!
Sen har jag ett dammkorn på vä bakdörr, men det tänker jag leva med - vill inte lacka om.

@igloo
Detta är min andra bil från Gentfabriken på 2 år, bägge bilarna har haft diverse fel/brister. Ska bli intressant nästa vecka när nummer 3 kommer...
av dfa
#1259377
stenskott dörr
HVnmlMw.jpg
HVnmlMw.jpg (326.85 KiB) Visad 4191 gånger
Har ägt ett antal V40, senaste en MY18 och har inte sett samma sak på någon av dem.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]