Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1342627
AndreasThn skrev:Om jag har tolkat det rätt så är den en fullutrustad introversion?
Det brukar ju vara så hos Volvo.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1342629
Jäklar vad plastidip det kommer bli på "grillskölden", Är den inte svart ser ju bilen lätt udda ut.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1342633
W.A.P.E. skrev: tor 17 okt 2019, 08:25 Jäklar vad plastidip det kommer bli på "grillskölden", Är den inte svart ser ju bilen lätt udda ut.
Tyckte faktiskt det såg modernt ut men frågan är hur det ser ut i verkligheten.
Användarvisningsbild
av V9097
#1342645
Läste just på TV att den kommer levereras först mot slutet av 2020. Så typiskt Volvo (och Polestar) att presentera bilarna långt innan de går att få tag på. Om ett år kommer XC40 inte kännas särskilt ny längre. XC40 P8 kommer nog inte bli någon storsäljare.
av stevvee
#1342702
V9097 skrev:Läste just på TV att den kommer levereras först mot slutet av 2020. Så typiskt Volvo (och Polestar) att presentera bilarna långt innan de går att få tag på. Om ett år kommer XC40 inte kännas särskilt ny längre. XC40 P8 kommer nog inte bli någon storsäljare.
Precis som tesla,vw,Audi,Skoda,Kia osv....
Användarvisningsbild
av joel80
#1342703
Tomas88 skrev:Nu har den presenterats.
700 000kr

Jag var sugen på en tills jag såg priset.
Förstår inte riktigt hur dom kan prissätta den högre än en Polestar 2!? Obegripligt... Även om det är ingångsmodeller fullutrustad... även Polestar 2 är ju en ingångsmodell som troligen är ordentligt påsmetad.
Användarvisningsbild
av joel80
#1342705
V9097 skrev:Läste just på TV att den kommer levereras först mot slutet av 2020. Så typiskt Volvo (och Polestar) att presentera bilarna långt innan de går att få tag på. Om ett år kommer XC40 inte kännas särskilt ny längre. XC40 P8 kommer nog inte bli någon storsäljare.
Man ska kunna börja beställa i vår och så kommer första bilarna efter sommaren. Känns ganska "vanligt" för nya bilar som presenteras under hösten.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#1342759
Förvånande mig också Joel.
Trodde den skulle hamna lägre i pris än Polestar 2.

Undrar hur länge det dröjer innan det kommer billigare varianter.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1342761
Räknat på typ 3års ägande, blir den billigare eller dyrare än fossilvarianten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]