Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1360664
Man brukar väl strypa utrustningsalternativen om ordertrycket blir för stort? Annars ser jag inget skäl till detta...
Vill minnas att V90 T8 var utan Momentum under en period, men nu är det alternativet tillbaka igen.
av Gunner
#1364529
6 veckor kvar tills leveransen enligt 'Min Volvo ".
Är det ingen här som fått sin än?
Användarvisningsbild
av iigloo
#1365020
Ege skrev: sön 16 feb 2020, 20:12 Leverans om en vecka, blir riktigt spännande.
Återkommer med en recension.
Något speciellt ni är nyfikna på?
Hur finansierar du bilen?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1365090
Berätta gärna längre fram hur förbrukning blir med/utan laddat batteri. Försöker själv motivera den sjuka merkostanden på inköp. Och hur många framdäck du bytt :)
av Gunner
#1365327
Förväntansfull förmodar jag :-) Det är i alla fall jag! Sedan får vi se hur nöjd man blir, helt nytt koncept ju och ska bli spännande. Minst sagt! ;-)
//
av F012Uk
#1366900
Beställde en R-design MY20 8 nov 2019 med leverans v.24. 2020. Nu ringde ÅF och berättade att Coronaviruset gör att det blir en Leverens aug/sep men MY21 vilket Volvo anser vara kompensation nog. Samma pris men ändrad spec. då R-Design ändras till R-Design Recharge. Inga större förändringar vad jag kan se (bättre stereo, DAB-radio, skyddsnät och 15% längre räckvidd enl. ÅF). Däremot tappar jag stylekit á 22 tkr som inte går att få och heller inte kommer till MY21 på denna modell. Bl a för att avgasrören blir inbyggda som på elbilen. Trist!! Får nog bråka lite kring kompensationen men nu till frågan;

Någon som vet anledningen till den ökade räckvidden på el? Större batteri eller...?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]