Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1309179
Kermit75 skrev:Någon som vet om servicen är dyrare på TE modellerna? Tänkte dubbla system som ska driva så blir det mer att underhålla?
Det är i princip inget underhåll som behöver göras på hybriddelarna.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1309227
494 610 kr går den på som jag konfigurerat enligt mitt önskemål.
Det jag reagerade på är prestanda, förbrukning och utsläpp. De kanske är baserade på endast bensindrift?
av Uberwald
#1310005
Hur ser egentligen leveranstiden ut på dessa? Produktion v.46 som jag förstått det? Innebär det leverans lagom till nästa sommar?

Sitter och funderar på ny tjänstebil nämligen.. Och funderar på om man ska plocka ut en V60 CC D4 för 3800 i förmånsbeskattning (efter reducering) eller beställa en XC40 Hybrid (2800) och ha tålamod .. Blir trots allt 5-600kr billigare att äga i månaden och blir mer utrustad, om vi bortser från AWD.. Har nämligen 7.5 att röra mig med vad gäller förbränningsmotor, och 9.5 vad gäller hybrid..

Värt att vänta och välja bort V60 och AWD till förmån för hybrid och lägre förmånsvärde??

Lyxproblem..
av dfa
#1310583
Uberwald skrev:Ingen som vill komma med lite input? :-)
Vad jag har hört från två återförsäljare är att produktionen till och med vecka 46 är vigd för "Care by volvo". Det talades om leverans i början av nästa år, säg Jan/Feb
Antar att det även beror lite om om de bilar som ÅF skall ha i sina hallar byggs innan vecka 46 eller ej.
Undrar spontat om dom kan fylla orderboken med "care by volvo" fram till vecka 46 med tanke på priserna som dom tar för det "erbjudandet".
Men det bästa är väl att kolla med din egen ÅF för att få dagsnoteringen för leveranstider.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1310584
Bilarna är ju lite olika, XC40 hybrid går inte provköra än osv. Men jag hade kunnat tänka mig att vänta på en sån.
XC40 hybrid borde ju vara hetare om 3 år än en fossilbil (om inbyte spelar roll för dig) och dras ju inte med Malus.

Leveranstider får man alltid ta med en nypa salt, vi fick våran 3mån försenad, och någon annan får den tidigare
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1310586
dfa skrev:
Uberwald skrev:Ingen som vill komma med lite input? :-)
Vad jag har hört från två återförsäljare är att produktionen till och med vecka 46 är vigd för "Care by volvo". Det talades om leverans i början av nästa år, säg Jan/Feb
Antar att det även beror lite om om de bilar som ÅF skall ha i sina hallar byggs innan vecka 46 eller ej.
Undrar spontat om dom kan fylla orderboken med "care by volvo" fram till vecka 46 med tanke på priserna som dom tar för det "erbjudandet".
Men det bästa är väl att kolla med din egen ÅF för att få dagsnoteringen för leveranstider.
hahah ja det är snarare "Care OF Volvo"
av dfa
#1310588
Uberwald skrev: Värt att vänta och välja bort V60 och AWD till förmån för hybrid och lägre förmånsvärde??

Lyxproblem..
Hade provkört båda, hybrid eller inte för att få en känsla för storlek, komfort, hur dom upplevs etc.

Har en XC40 och en V90 CC idag och det är helt olika bilar.
Jag föredrar V90 CC men min fru XC40n så det är frid och fröjd än så länge...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]