Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oykkh
#1304242
Jag betalar 7500 I månaden för min passat GTE plug in hybrid. Då kostar den 511.800kr. Frågan är vad denna kostar kontant?. verkar som volvo kommer gå ifrån att sälja bilar som vanligt. Om några år är kg bara detta. Allt såklart för att antalet bilar ska minska. Det är ju en del av globalisternas mål
av dfa
#1304514
Ytterligare lite nyheter i dagens tidningar.

Verkar som om (ytterligare) förseningar bekräftas. Det skulle gå att beställa en MY20 och få den innan semestern kommunicerades det i slutet av förra året.
Och initialt var det ju tal om att den skulle gå i produktion under hösten 2018, men nu låter det såhär.

"Det är enbart den första gruppen bilar som erbjuds genom Care by Volvo som kan levereras efter sommaren. Övriga bilar som beställs längre fram byggs senare och vi kan för närvarande inte säga när de bilarna kan levereras till kund, säger Annika Bjerstaf."
https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... -att-hyra/
av oykkh
#1304520
Känns mer och mer som dom vanliga tillverkarna verkar missa tåget. Jag förstår att folk hellre köper en model 3 eller kommande model y
av dfa
#1304594
Såg en Model 3 på parkeringen. Måste säga att interiören såg riktigt bra ut! För oss som gillar det avskalade (knapplösa) med Sensus så är Model 3 ytterligare ett steg mot minimalism.
Blir seriös spekulant på en 3 eller Y när dom kommer i Standard Range till Sverige.

Polestar eller XC40 elbilarna blir för dyra/sena.
av oykkh
#1304656
dfa skrev:Såg en Model 3 på parkeringen. Måste säga att interiören såg riktigt bra ut! För oss som gillar det avskalade (knapplösa) med Sensus så är Model 3 ytterligare ett steg mot minimalism.
Blir seriös spekulant på en 3 eller Y när dom kommer i Standard Range till Sverige.

Polestar eller XC40 elbilarna blir för dyra/sena.
Mm så känner jag oxå. Även om jag gillar både polestar och volvo samt VW. Känns som alla dom stora tappat el grejen.. lite som när Apple kom 2007 med sin iPhone
Användarvisningsbild
av grillchips
#1309036
Osäker på om detta är nytt eller ej, men kablades ut nu iaf:
"Nu är Volvo klara med prissättningen av den "lilla" laddhybriden XC40 T5 med 262 hk. Priset är dock allt annat än litet och börjar vid 459.900 kronor. CO2-utsläppet anges till 38 g/km."

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... enskt-pris
av Lövet
#1309040
@grillchips, tror det är nytt, har tidigare bara sett leasingpriset på 7995kr. Om man jämför med exempelvis Passat GTE som har ett liknande inköpspris har dessa haft ett restvärde runt 300k. Det innebär alltså att värdeminskningen blir 4444kr i månaden. I verkligheten tror jag Volvon kommer klara sig bättre och det är inte ens räknat med rabatt. Det visar alltså igen att Care By Volvo är det minst prisvärda sättet som finns att köpa bil idag. Fattar inte hur Volvo tror att de ska få ut de pengarna.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]