Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1246691
XC90_Executive skrev:Jag är spekulant, men "nervös" över att den bara är framhjulsdriven.
Ja, en framhjulsdriven SUV är ju inte aktuellt. Inte en framhjulsdriven bil över huvud taget i mitt fall.
av Nachos
#1247933
mikebike skrev: tor 26 apr 2018, 08:22
XC90_Executive skrev:Jag är spekulant, men "nervös" över att den bara är framhjulsdriven.
Ja, en framhjulsdriven SUV är ju inte aktuellt. Inte en framhjulsdriven bil över huvud taget i mitt fall.
Hear, hear...
4wd eller så får jag se mig efter ett alternativ.
Som det är nu verkar Lynk & co 2 vara ett vettigare alternativ.
av JKV
#1264550
Skulle inte XC40 hybrid gå i produktion v46? Borde den inte dyka upp i bygg din bil snart då?
Har dom lagt den senare av samma anledning som dom drog in T8 momentum till V90.

Någon som har lite info får gärna bidra. Jag ska beställa bil det närmaste och om det blir V60 laddhybrid eller xc40 hänger bara på prisskillnaden. Och om XC40 dröjer till våren 19 med beställning alltså leverans sommaren hösten 19 får det bli en V60.
av NightlyVega
#1266080
jag är också nyfiken på när xc40 hybriden presenteras. och när leveranser börjar ske.
har idag en privatleasing som löper ut feb -19 och skulle gärna byta till en xc40 hybrid :)
av Kermit75
#1268463
Vad händer med Volvo Cars elektrifering? Att släppa XC40 utan ladd möjligheter är lite märkligt, sen om eller när den kommer gäller det att kunna leverera volymer också.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]