Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
#1264138
fjohan82 skrev: tor 09 aug 2018, 23:09
iigloo skrev: tor 09 aug 2018, 22:48 Kommit upp i 20 mil jag med nu och allt rullar vackert på utan några fel.

Däremot undrar jag om någon har dimljus med kurvtagningsfunktion? Har ni en på och av knapp i inställningarna för den? Hittar ingen i min och de tänds inte vid backning och kurvtagning under 30km/h. Ska finnas enligt spec.

Sen trodde jag att det gick att ändra färg på det interiöra belysningspaketet. Bara stämningsljuset som går att ändra färg i inställningarna :bored:
Den funktionen borde ju gå att sparka igång.
Hittar du knappen nedan i centerdisplayen?

Skärmklipp1.JPG

Skärmklipp2.JPG
Den knappen finns inte i konsolen
#1264346
Har haft min xc40 D3 Momentum Advanced Edition i en vecka nu och kört 55mil.
Kan bara säga... Vilken underbar bil!!
Jag har inget att klaga på alls än så länge.

Den går tyst och bekvämt och låg förbrukning.
Sköna säten.
Bra sikt.
Tyst motor.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1264384
Körde en tripp på 45 mil igår. Storm, uppförsbackar, tät trafik, motorväg, omkörningar. Inga problem alls med ”lilla” T3. Ingen raket, men den gör sitt syfte bra. Kryssade lugnt på i 100-125 och fick enligt datorn 0,66 i förbrukning. Rekommenderar, precis som Volvo, 98 oktan för att få ut all effekt.
Mindre vind och spårkänslig än min förra V60 R-design och det var ett plus när det blåser och vägarna är spåriga.
Inget ljud att klaga på förutom magen som kurrade när det blev för lång körtid. Utvilad och pigg efter alla timmar bakom ratten.
av Calva14
#1264959
Som en del andra har jag inte haft uppkoppling men nu helt plötsligt funkar det sen knappt 2 veckor. Det enda problemet jag har är keyless som funkar mer och mer sällan vilket börjar bli irriterande så nu blir det iväg till verkstan.
av fredo81
#1264965
Calva14 skrev:Som en del andra har jag inte haft uppkoppling men nu helt plötsligt funkar det sen knappt 2 veckor. Det enda problemet jag har är keyless som funkar mer och mer sällan vilket börjar bli irriterande så nu blir det iväg till verkstan.
Har exakt samma problem. Bilia sa bara "det funkar inte så bra med bilarnas egna anslutning, använd mobildelning istället." :-/
#1266099
Lät min bil stå lite idag och var istället ute idag med en XC40 T5 AWD.
Då det blev lite mer köra än vid en sedvanlig provkörning kan jag konstatera att den motorn drar soppa. Över litern... Tankade då det var under halv, men fick ändå bara i 34 liter. :-/
Dessutom är vägljudet av samma volym som i min V60, eller ännu värre, trots "ballongdäck". :bored:
Bilen hade läderklädsel med manuell dynförlängning. Riktigt fint, i en Momentum dessutom! Trots att dynförlängningen var utdragen så mycket det gick kändes stolen ändå för kort. Eller för liten... Jag inte är direkt kraftig (men 190 lång) och fick sitta lite på stolarnas "sidoupphöjningar".
Märklig känsla...

Plus: Riktigt pigg och tyst motor! Bra med AWD till den spisen. Lättstyr och lättkörd. Smidigt format på bilen.
Minus: Kort och smal stol. Gräslig akter. Högt vägljud. Liten bränsletank.

Jag förstår de som köper bilen, absolut! Men om jag skulle göra det? Nej, inte som det är idag.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1266160
fjohan82 skrev:Lät min bil stå lite idag och var istället ute idag med en XC40 T5 AWD.
Då det blev lite mer köra än vid en sedvanlig provkörning kan jag konstatera att den motorn drar soppa. Över litern... Tankade då det var under halv, men fick ändå bara i 34 liter. :-/
Dessutom är vägljudet av samma volym som i min V60, eller ännu värre, trots "ballongdäck". :bored:
Bilen hade läderklädsel med manuell dynförlängning. Riktigt fint, i en Momentum dessutom! Trots att dynförlängningen var utdragen så mycket det gick kändes stolen ändå för kort. Eller för liten... Jag inte är direkt kraftig (men 190 lång) och fick sitta lite på stolarnas "sidoupphöjningar".
Märklig känsla...

Plus: Riktigt pigg och tyst motor! Bra med AWD till den spisen. Lättstyr och lättkörd. Smidigt format på bilen.
Minus: Kort och smal stol. Gräslig akter. Högt vägljud. Liten bränsletank.

Jag förstår de som köper bilen, absolut! Men om jag skulle göra det? Nej, inte som det är idag.
Flytta posten till ”Recensioner”
viewtopic.php?f=87&t=138877
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]