Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvokhaled
#1249445
Jag kör XC40n ganska ofta, D4 AWD. Den kan låta lite mkt ibland, men inget som stör mig speciellt mycket. Den ena som jag kör har gått ca 170 mil och den andra 4 mil...i den nyare så är växellådan väldigt seg (lite bättre i Dynamic). Men overall så är det en väldigt älskvärd bil, lättkörd och bekväm. Har även använt bilen vid flytt, tycker den sväljer en hel del last.
Senast redigerad av 1 volvokhaled, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
#1249446
iigloo skrev:
Derank skrev: lör 12 maj 2018, 11:46 Jag jämförcinte med nånting. Jag konstaterade bara att ljudnivån var hög när man passerade 100 och vid 140-150 var färden olidlig.

Personligen hade jag aldrig köpt en xc40 just pga den höga ljudnivån. Jag struntar i om en x1 ochså är bullrig. Det gör ju inte färden roligare i en xc40.



Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Då behöver man inte vara så speciellt orolig eftersom vi har max 120 i Sverige och de få mil som finns med den hastigheten kör, i varje fall inte jag, så ofta.
Tänk att jag visste att den kommentaren skulle fällas.........

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1249447
volvokhaled skrev:Jag kör XC40n ganska ofta, D4 AWD. Den kan låta lite mkt ibland, men inget som stör mig speciellt mycket. Den ena som jag kör har gått ca 170 mil och den andra 4 mil...i den nyare så är växellådan väldigt seg (lite bättre i Dynamic). Men overall så är det en väldigt älskvärd bil, lättkörd och bekväm. Har även använt bilen vid flytt, tycker den sväljer en hel del last.
Just den där sega växellådan förvånade mig. Ska det verkligen vara så?

Det här var en bil med adblu

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

#1249448
Derank skrev:
volvokhaled skrev:Jag kör XC40n ganska ofta, D4 AWD. Den kan låta lite mkt ibland, men inget som stör mig speciellt mycket. Den ena som jag kör har gått ca 170 mil och den andra 4 mil...i den nyare så är växellådan väldigt seg (lite bättre i Dynamic). Men overall så är det en väldigt älskvärd bil, lättkörd och bekväm. Har även använt bilen vid flytt, tycker den sväljer en hel del last.
Just den där sega växellådan förvånade mig. Ska det verkligen vara så?

Det här var en bil med adblu

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Ja, det var väldigt märkligt...reagerade direkt på växellådan i den nyare XC40n. Kanske behöver köras in? De XC40n jag kör har också Ad Blue, men vet inte om det ska påverka lådan.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1249460
Derank skrev:
iigloo skrev:[quote=Derank post_id=<a href="tel:1249406" data-original-title="" title="">1249406</a> time=<a href="tel:1526118407" data-original-title="" title="">1526118407</a> user_id=54958]
Jag jämförcinte med nånting. Jag konstaterade bara att ljudnivån var hög när man passerade 100 och vid 140-150 var färden olidlig.

Personligen hade jag aldrig köpt en xc40 just pga den höga ljudnivån. Jag struntar i om en x1 ochså är bullrig. Det gör ju inte färden roligare i en xc40.



Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Då behöver man inte vara så speciellt orolig eftersom vi har max 120 i Sverige och de få mil som finns med den hastigheten kör, i varje fall inte jag, så ofta.
Tänk att jag visste att den kommentaren skulle fällas.........

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

[/quote]

Tänk att jag visste att just du skulle reagera........................................................................................................
av Flinta
#1249463
Jag skulle uppskatta om "sandlådenivån" kunde hållas borta från dessa trådar, var vänliga och håll inläggen till ämnet i respektive tråd!
Tack på förhand / Patrick

@volvokhaled
Var det samma läge inställt i bägge bilarna när du gjorde jämförelsen(det finns väl 3 st)?
Användarvisningsbild
av Derank
#1249465
Jag trodde att det var upplevvelsen i en XC40 som diskuterades men som vanligt måste ju nån mupp komma in och påpeka vilka lagar som gäller och hur man ska köra och fan och hans moster, folk tål fan inte kritik här om något,

Adios Suckers!
#1249479
Flinta skrev:Jag skulle uppskatta om "sandlådenivån" kunde hållas borta från dessa trådar, var vänliga och håll inläggen till ämnet i respektive tråd!
Tack på förhand / Patrick

@volvokhaled
Var det samma läge inställt i bägge bilarna när du gjorde jämförelsen(det finns väl 3 st)?
Båda var inställda på Comfort, den nyare kändes som den inkörda när jag ändrat till Dynamic. Jag kom inte på att jag kunde välja körläge innan jag körde den nyare Bild.
#1249480
Ska bli spännande hur man upplever ljudnivån när man fått bilen. Har beställt utan sportchassi och med bara 18".
Dom två T-5or jag provkört har jag inte upplevt som direkt bullriga. I alla fall inte mer än i den V60 jag kör idag.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1249487
Volvonörd79 skrev:Ska bli spännande hur man upplever ljudnivån när man fått bilen. Har beställt utan sportchassi och med bara 18".
Dom två T-5or jag provkört har jag inte upplevt som direkt bullriga. I alla fall inte mer än i den V60 jag kör idag.
Kollat på en hel del tester och provkörningar av mindre och större siter och journalister. De få som påpekar något om ljudnivån verkar mer ha åsikter om vindbrus än vägljud, men de är ändå nöjda totalt sett med ljudnivån. Testobjekten har varit T5 och D4 med mestadels R-design och några få vanliga chassin.
De som haft någon åsikt om ett däckljud har mestadels åkt R-designen.
Den röda tråden är att de påstår att ljudnivån är lägre än i BMW X2 och när man kollar på tester om X2 så nämner knappt någon något om ljudnivån.

Det återstår och se när min bil kommer in i juli.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]