Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
#1300118
Beställde min i februari och då fanns det. Min kompis beställde i juni och då fanns det med.
2019 gick i produktion i mars, så det måste du/ni ha missat.

Utan belysningspaketet har man ingen belysning bak.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1300945
Speedwest skrev: lör 23 feb 2019, 15:31 Angående stereon. Nu har jag en V90 men ljudet är klart mycket bättre om bas och diskant är på max. Kan skilja så vet inte om det är applicerbart på XC40.
Förstår inte inlägget om din V90 i tråden om XC40?
#1301144
iigloo skrev:
Speedwest skrev: lör 23 feb 2019, 15:31 Angående stereon. Nu har jag en V90 men ljudet är klart mycket bättre om bas och diskant är på max. Kan skilja så vet inte om det är applicerbart på XC40.
Förstår inte inlägget om din V90 i tråden om XC40?
Precis som jag skriver. Fabriksinställningarna är inte de bästa ljudmässigt. Det gäller väl alla bilar och stor skillnad om man nu missat det.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1301205
Speedwest skrev:
iigloo skrev:[quote=Speedwest post_id=<a href="tel:1300934" data-original-title="" title="">1300934</a> time=<a href="tel:1550932272" data-original-title="" title="">1550932272</a> user_id=59253]
Angående stereon. Nu har jag en V90 men ljudet är klart mycket bättre om bas och diskant är på max. Kan skilja så vet inte om det är applicerbart på XC40.
Förstår inte inlägget om din V90 i tråden om XC40?
Precis som jag skriver. Fabriksinställningarna är inte de bästa ljudmässigt. Det gäller väl alla bilar och stor skillnad om man nu missat det.[/quote]

Varför jag frågar är att tråden ligger under XC40 handlar om hur man som ägare upplever sin XC40 efter några mil.

V90 och XC40 har inget med varandra att göra så att ta upp här hur din V90’s ljudanläggning känns rätt bortkommet.

Att det går att justera ljudet på en ljudanläggning och få en annan ljudbild är ingen nyhet och har gått att göra på en Volvo i minst 50 år.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1332978
Helt plötsligt har jag kurvljusfunktion på dimljusen efter servicen.
Det som jag tjatat om i ett år med Volvo Cars med svaret "Tyvärr, du måste ha Dynamisk LED".
Då var det inte så utan som jag beställde "Dimljus med kurvtagningsfunktion"....jäkla muppar :bored:
#1404032
Hur upplever ni T5 awd när ni ska igång, gärna i brant backe med kärra bakom? Jag tänker då stallvarv på automaten kontra effekt/laddtryck? För er som inte vet så är stallvarvet det maximala varvtalet som motorn kommer upp i när lådan ligger i D , låsta bromsar och fullgas.
Anledningen till min fråga är hur XC40 T5 awd hade fungerat som båtuppdragare till ett ekipage som väger 2,2-2,3 ton. Jo jag vet att max dragvikt är 2,1 men det finns alltid lite extra kapacitet för kroken när man bara ska åka 20-30km/h mellan hemmet och hamnen 1 km.
#1404352
HeavyMetal skrev: sön 27 sep 2020, 21:20 Du tänker på Launch control?
Nej den funktionen känns inte lämplig att använda sig av när man ska dra upp en båt på drygt 2000kg.
Som exempel hade jag tidigare en 4wd Honda med automat och sugmotor. Max effekt vid lådans stallvarv var ganska dåligt. Det var ganska precis att den mäktade med att börja rulla uppför båtrampen när gaspedalen trycktes i botten med 1500kg på kroken.
Med nuvarande V40 D3-17 aut så går det betydligt bättre då turbon flåsar igång ganska tidigt och jag har betydligt mer effekt vid stallvarvet jämfört med Hondan. Nu är det snarare framdäckens friktion som sätter begränsningen.

Men min fråga gällde då alltså hur en XC40 T5 awd skulle hantera en liknande situation. Får turbon upp flåset innan lådans stallvarv så man kan utnyttja vridmomentet innan bilar rullar iväg? Min tanke är att byta upp mig i båtstorlek och då kommer det nog inte fungera med en V40 är jag rädd.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]