Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1292492
Mina tankar på våran d3 manuell. Vi trivs fint med en så skön bil. Komforten är god. Dörrsidornas utrymme är kanon. Bak sitter folk o säger att de får gott om plats (dock sitter man inte så bekvämt, alldeles för rak rygg bla). Relativt vibrationsfri motor.
Vardagsirritation finns det i alla bilar, i denna:
motor - trött och karaktärslös (åkt 5-cyl sen 1995 ;-) ) surrig när den varvas. (Preliminär prestanda var mkt bättre på papper, men skrevs sedan ner häftigt) Ingen vidare harmoni i koppling. Mugghållare, får ej plats 2 muggar från valfri drive-in. Bränsleförbruking kan jag nog inte uttala mig om än. Bara gått 400mil o vi kör aldrig jämt eller speciellt sakta. I stort sett aldrig under 0.6 än

Tillägg, baksätet immar igen värre än en gammal 855. Kör man i eco så orkar inte AC hålla framrutan imfri.
Har någon gång börjat autobromsa för bil som stod på typ rastplats bredvid vägen.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1292564
dfa skrev: tis 15 jan 2019, 17:24 Så här i vintertider stör jag mig på att det inte finns någon lampa i taket för baksätet.
Omöjligt att hitta saker som ligger där när det är mörkt.
Har du interiört belysningspaket?
av dfa
#1292588
iigloo skrev:
dfa skrev: tis 15 jan 2019, 17:24 Så här i vintertider stör jag mig på att det inte finns någon lampa i taket för baksätet.
Omöjligt att hitta saker som ligger där när det är mörkt.
Har du interiört belysningspaket?
Det är en Momentum Advanced MY19 - enligt konfiguratorn skall det ju ingå i dagsläget men det är ju MY20 så det kan vara ändrat.

Tror det skall vara "Interiörbelysning nivå 2" på min bil vad det nu är.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1292648
dfa skrev: tis 15 jan 2019, 18:52
iigloo skrev:
dfa skrev: tis 15 jan 2019, 17:24 Så här i vintertider stör jag mig på att det inte finns någon lampa i taket för baksätet.
Omöjligt att hitta saker som ligger där när det är mörkt.
Har du interiört belysningspaket?
Det är en Momentum Advanced MY19 - enligt konfiguratorn skall det ju ingå i dagsläget men det är ju MY20 så det kan vara ändrat.

Tror det skall vara "Interiörbelysning nivå 2" på min bil vad det nu är.
Det var tillval på MY19. Jag har på min och belysning bak.
#1298812
Jag har en Momentum Advanced Edition -19
Där finns det ingen belysning i baksätet.
Har belysningsnivå 2
Baksätesbelysning ingår i R-design och Inscription.
Enligt min säljare så säger dom från Volvo att XC40 är gjord för två och då behövs ingen baksätesbelysning som standard.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]