Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
#1416529
EjS skrev: fre 04 dec 2020, 23:06 Trycka bort anti spin. Stå på broms. Gå i N. Varva upp till begränsaren. Släng i D och håll på gasen.

Funkar bra när jag ska ta upp min RIB.
Låter som en bra idé om man vill ha sönder växellådan.
av CarlRo
#1428216
Jag har provkört T4 laddhybrid och jag tyckte inte den var speciellt bullrig, snarare tyst mot andra bilar i segmentet, så som kommentarerna löd i början av tråden. Är de nya XC40 förbättrade och mindre bullriga eller är jag och frun döva? Hur är det att leva med en XC40 med 2 ungdomar, går det i praktiken få plats med packning etc. när man ska på bilsemester eller packa bilen på väg till stugan, funkar det eller är den för liten? Grejen är att min budget från företaget bara räcker till XC40 laddhybrid (måste vara laddhybrid enligt policy), annars hade jag gått upp i storlek..
av Lockis
#1428381
CarlRo skrev: sön 07 feb 2021, 10:08 Jag har provkört T4 laddhybrid och jag tyckte inte den var speciellt bullrig, snarare tyst mot andra bilar i segmentet, så som kommentarerna löd i början av tråden. Är de nya XC40 förbättrade och mindre bullriga eller är jag och frun döva? Hur är det att leva med en XC40 med 2 ungdomar, går det i praktiken få plats med packning etc. när man ska på bilsemester eller packa bilen på väg till stugan, funkar det eller är den för liten? Grejen är att min budget från företaget bara räcker till XC40 laddhybrid (måste vara laddhybrid enligt policy), annars hade jag gått upp i storlek..
Klassiskt problem när företagen ställer om.. vi hade samma bekymmer då man inte anpassade TCO gränsen efter vilka bilar man fick köpa. Nu funkar det rätt bra dock.
#1430010
Nu i samma läge som TS :-)
Start och stoppknappen sitter ganska dumt till. Får hoppas det blir standard med att det räcker med att sätta i sig i sätet som på P8...
Dörrarna har inte frusit än så jag hoppas slippa det även i framtiden trots rejält kallt.
Bilmodemet och Sensus verkar snabbare, fast det har hänt att det står anslutningsfel på Spotify... Sensus känns lite gammalt och fult vid det här laget men snart är det ju också historia...
Trådlöst Apple Carplay hade varit ett plus om det hade funnits.
Fick 19" 5-double spoke DC-fälgar med 235/50 dubbade istf 18" 5 -spoke som jag beställt, de sistnämnda var restade nationellt tydligen :-o det var en bra överraskning när jag hämtade bilen
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]