Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
#1243684
volvoc70cab skrev:Finns det någon på forumet som har någon erfarenhet om detta motoralternativet T3. Både ros och ris !
Den är helt ny och tillverkas nu så den finns inte på marknaden än
av dfa
#1253727
Någon som har provkört T3:an ännu och vill dela med sig av hur motor/växelllåda känns?
Vissa verkar ha levererats ut till kund, men min ÅF hade inte någon demobil ännu.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1253899
fredo81 skrev:Volvo ändrade nyligen sin information på "Bygg din Volvo". Tidigare var 0-100 7,9 s, nu är det 9,4 s. Konstigt.
Skulle snarare säga att det är konstigt att det äns stått 7.9sek på en sådan tung bil och liten motor.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1253906
Snowie skrev:
fredo81 skrev:Volvo ändrade nyligen sin information på "Bygg din Volvo". Tidigare var 0-100 7,9 s, nu är det 9,4 s. Konstigt.
Skulle snarare säga att det är konstigt att det äns stått 7.9sek på en sådan tung bil och liten motor.
Den väger mindre än en V60 T3 som har svagare motor, men som är snabbare. Det är konstigt.
Användarvisningsbild
av Funk
#1253996
Jag har kört den trecylindriga.. Jag måste säga att den gör sitt jobb alldeles utmärkt, vridet är OK och den är rätt smidig. Jag måste dock erkänna att det kändes fel att köra XC40 med manuell låda. Motorn är kort sagt ett trevligt budgetalternativ, men min gissning är att den faktiskt hade gjort sig väldigt bra (bättre) med automat.

På minussidan finns ljudet, inte vid körning men på tomgång...jag har kört lite VAG med trecylindrigt och dom låter faktiskt mindre konstigt

/Thomas

PS: Bilar levereras alltså till kund/handlare sedan ett par veckor..

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]