Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1243069
Hej! Är i slutfasen med att beställa en bil jag har plockat ihop. Dock så får jag välja T3 manuell. Dels för att det är ett rejält hopp upp till T4 automat prismässigt men också lägre skatt på T3:an. Hade helst önskat automat! Men har förgäves försökt hitta bilder på den manuella spaken. Volvos manuella brukar se hemska ut!

Via bygg din volvo ser man den väldigt diffust. Någon som har någon som helst bild hur den ser ut i interiören?
av volvokhaled
#1243129
volvobrasse skrev:Hej! Är i slutfasen med att beställa en bil jag har plockat ihop. Dock så får jag välja T3 manuell. Dels för att det är ett rejält hopp upp till T4 automat prismässigt men också lägre skatt på T3:an. Hade helst önskat automat! Men har förgäves försökt hitta bilder på den manuella spaken. Volvos manuella brukar se hemska ut!

Via bygg din volvo ser man den väldigt diffust. Någon som har någon som helst bild hur den ser ut i interiören?
Tror den ser ut såhär:
Bild
av PowerPulse
#1243322
Växellådan är en sak som gör mycket för bilen. Vill du ha en aut så försök att få in det i kalkylen, stor risk att du ångrar dig annars. Vet inte vad du tänkt för utrustning i övrigt men finns kanske annat du kan försaka och få den drivlina du egentligen vill ha?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1243397
PowerPulse skrev:Växellådan är en sak som gör mycket för bilen. Vill du ha en aut så försök att få in det i kalkylen, stor risk att du ångrar dig annars. Vet inte vad du tänkt för utrustning i övrigt men finns kanske annat du kan försaka och få den drivlina du egentligen vill ha?
Ja jag har valt r-design eftersom vit med kontrast-tak är den enda versionen jag gillar med bilen.

Annat som kan plockas bort är i så fall 20” hjulen och stora teknikpaketet. Vet fortfarande inte om det är dumt att plocka bort just teknikpaketet?
av Calva14
#1243403
volvobrasse skrev:
PowerPulse skrev:Växellådan är en sak som gör mycket för bilen. Vill du ha en aut så försök att få in det i kalkylen, stor risk att du ångrar dig annars. Vet inte vad du tänkt för utrustning i övrigt men finns kanske annat du kan försaka och få den drivlina du egentligen vill ha?
Ja jag har valt r-design eftersom vit med kontrast-tak är den enda versionen jag gillar med bilen.

Annat som kan plockas bort är i så fall 20” hjulen och stora teknikpaketet. Vet fortfarande inte om det är dumt att plocka bort just teknikpaketet?
Om det står mellan dem så skulle jag gå ner till 19” och behålla teknikpaketet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1243407
volvobrasse skrev:
PowerPulse skrev:Växellådan är en sak som gör mycket för bilen. Vill du ha en aut så försök att få in det i kalkylen, stor risk att du ångrar dig annars. Vet inte vad du tänkt för utrustning i övrigt men finns kanske annat du kan försaka och få den drivlina du egentligen vill ha?
Ja jag har valt r-design eftersom vit med kontrast-tak är den enda versionen jag gillar med bilen.

Annat som kan plockas bort är i så fall 20” hjulen och stora teknikpaketet. Vet fortfarande inte om det är dumt att plocka bort just teknikpaketet?
Det beror ju helt på vad du värdesätter högst och vad du har för budgetram att hålla dig inom.
Personligen skulle jag aldrig kunna tänka mig att börja spaka själv igen i en vanlig personbil, sånt gör man i sportbilar. Men det är jag det... 8)
av volvoc70cab
#1243432
Grannen får sin XC40 i juni månad. Jag frågade honom vilken version han köpt. Svaret blev en T3 manuell. Valet av manuell växellåda var självklart ,då han vill köra bil och inte åka bil. Så vi är olika !
Senast redigerad av 1 volvoc70cab, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1243437
Det blir till att glo ut genom rutan istället ser jag :( :)
Användarvisningsbild
av svergie2
#1243446
Calva14 skrev:
volvobrasse skrev:
PowerPulse skrev:Växellådan är en sak som gör mycket för bilen. Vill du ha en aut så försök att få in det i kalkylen, stor risk att du ångrar dig annars. Vet inte vad du tänkt för utrustning i övrigt men finns kanske annat du kan försaka och få den drivlina du egentligen vill ha?
Ja jag har valt r-design eftersom vit med kontrast-tak är den enda versionen jag gillar med bilen.

Annat som kan plockas bort är i så fall 20” hjulen och stora teknikpaketet. Vet fortfarande inte om det är dumt att plocka bort just teknikpaketet?
Om det står mellan dem så skulle jag gå ner till 19” och behålla teknikpaketet.
Tycker som dig!

I dessa bilar tycker jag verkligen att man ska glida runt, inte sitta och spaka själv. En Volvo hade inte jag köpt för att "köra" utan det är för att glida runt komfortabelt och säkert, därför automat :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]