Sida 3 av 3

Re: Elvarianter av XC40 eller kommande V40

Postat: mån 14 maj 2018, 19:09
av W.A.P.E.
Alltså, XC40 Inscription får kristallknoppen.
T8 är inte aktuell för XC40 plattform, men däremot T5 Twin Engine

Re: Elvarianter av XC40 eller kommande V40

Postat: mån 14 maj 2018, 19:18
av XC90_Executive
Inscription har kristall-knoppen. Även utan hybriddrivlina. 😉

Edit - såg nu att jag var tvåa.

Re: Elvarianter av XC40 eller kommande V40

Postat: sön 27 maj 2018, 10:26
av grillchips
Undra hur det kommer sig att XC40 Inscription (oavsett drivlina) får Orrefors-knoppen när den annars är exklusiv för hybriderna i 90-serien. Jag tror att det finns en del som gärna hade valt till den om de hade kunnat, exempelvis jag med min V90 T5. Undra om den går att eftermontera? ;)

Re: Elvarianter av XC40 eller kommande V40

Postat: sön 27 maj 2018, 16:57
av TurboJonte
grillchips skrev:Undra hur det kommer sig att XC40 Inscription (oavsett drivlina) får Orrefors-knoppen när den annars är exklusiv för hybriderna i 90-serien. Jag tror att det finns en del som gärna hade valt till den om de hade kunnat, exempelvis jag med min V90 T5. Undra om den går att eftermontera? ;)
I alla XC40 med automatlåda och i övriga modeller med T8 så fungerar växelspaken med "shift by wire", det finns alltså ingen mekanisk koppling mellan spak och låda. Så det är en väldigt annorlunda spak vilket i princip gör det omöjligt att byta till en Orrefors i en bil med mekanisk spak.

Skickat från min ZTE A2017G via Tapatalk