Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av titanum
#1230000
Fin mindre SUV men priset känns uppåt väggarna. Den jag satte ihop landade på 550! Ok lite rabatt och vinterdäck inkluderade sen men ändå....Steget till XC60 som ändå inte är särskilt ”billig” är minimalt.

Ligger kvar i tanken på XC60 så jag vet inte om det ens är vits att provköra en XC40. Har som sagt inte kört 40’n än men det några av er skriver om buller känns inte så kul. Dörrarna kändes också rätt tunna och dörrsidorna riktigt snikna på bilen jag provsatt.

Sen har jag svårt att förlika mig med bakljusets vinkel på sidan, det är något där som inte harmonierar.
Senast redigerad av 1 titanum, redigerad totalt 0 gånger.
av Calva14
#1230007
Derank skrev:D4 AWD var det han fick offert på, skillde som sagt 24k
Om man bygger en 60 D4 R-D extra allt så landar man på över 700k. En 40 T5 R-D extra allt landar på typ 550. D4 alltså än lägre...
Användarvisningsbild
av Derank
#1230015
Alltså, jag tror du förstår om du tänker efter, men vi säger att säljaren räknade helt fel så är du ochså nöjd och XC40 D4 AWD är mycket billigare än en XC60 D4 AWD.......SUCK
av titanum
#1230017
Calva14 skrev:
Derank skrev:D4 AWD var det han fick offert på, skillde som sagt 24k
Om man bygger en 60 D4 R-D extra allt så landar man på över 700k. En 40 T5 R-D extra allt landar på typ 550. D4 alltså än lägre...
Jaså, för den T5 awd jag har ett färskt affärsförslag på är inte fullmatad för 550, och diff till jämförbar XC60 blev i mitt fall ca 20K. R-design, paketen, panorama etc.
av Calva14
#1230045
titanum skrev:
Calva14 skrev:
Derank skrev:D4 AWD var det han fick offert på, skillde som sagt 24k
Om man bygger en 60 D4 R-D extra allt så landar man på över 700k. En 40 T5 R-D extra allt landar på typ 550. D4 alltså än lägre...
Jaså, för den T5 awd jag har ett färskt affärsförslag på är inte fullmatad för 550, och diff till jämförbar XC60 blev i mitt fall ca 20K. R-design, paketen, panorama etc.
Jag har beställt en T5 extra allt och betalar efter rabatt 514 typ med vinterdäck. Samma paket och motor på en 60 har alltså listpriset på över 700k. Även med rabatt så blir det en hyfsad skillnad.
av Lövet
#1230079
Vad det står som listpris är rätt ointressant. Inga bilar rullar ut ur hallen för de priserna. Offert mot offert är det enda vettiga att jämföra. Förvånar inte mig i alla fall att XC40 kommer vara relativt dyr under sitt första år. Är alla Volvo. Sen kommer kampanjerna...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1230096
Var och kikade på en röd XC40 tidigare i vecka.
Fin bil? Javisst! (Det är ju alla nya bilar)
Wow-känsla? Nej, inte direkt.
Aktuellt med köp? Knappast!
av Kingcool
#1230199
Calva14 skrev: Jag har beställt en T5 extra allt och betalar efter rabatt 514 typ med vinterdäck. Samma paket och motor på en 60 har alltså listpriset på över 700k. Även med rabatt så blir det en hyfsad skillnad.
Samma paket och motor på en 60a blir över 700k? :roll:
Om man väljer T5 AWD, PRO på alla paket 22" sommardäck, 18" vinterdäck, max på praktiskt taget allt annat på en 60a så kommer jag inte ens upp i 700k. Och då har 60an flera tillval som kostar multum (22" däcken kostar 30k extra, B&W för över 30k extra, aktivt chassi är 15-16k dyrare osv) som jag tagit med, som inte 40an har..
av dfa
#1230253
Hehe, "Extra allt" är ett mindset och har inte med faktisk utrustning att göra :lol:

Sjäv väljer jag ofta "snålast i stan" specen, vilket ibland har inneburit Manuell/Kinetic/Solid lack + lyxen då som är VOC :D
av Calva14
#1230359
Kingcool skrev:
Calva14 skrev: Jag har beställt en T5 extra allt och betalar efter rabatt 514 typ med vinterdäck. Samma paket och motor på en 60 har alltså listpriset på över 700k. Även med rabatt så blir det en hyfsad skillnad.
Samma paket och motor på en 60a blir över 700k? :roll:
Om man väljer T5 AWD, PRO på alla paket 22" sommardäck, 18" vinterdäck, max på praktiskt taget allt annat på en 60a så kommer jag inte ens upp i 700k. Och då har 60an flera tillval som kostar multum (22" däcken kostar 30k extra, B&W för över 30k extra, aktivt chassi är 15-16k dyrare osv) som jag tagit med, som inte 40an har..
Riktigt, därför tog jag det som går att få i 40, alltså inte 22”, aktivt chassi. Jag tog dock b&w så visit, där skiljer typ 18k men i övrigt alltså samma utrustning.
Byta larmsiren.

Hej. Har letat runt men blir inte riktigt klok p&a[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Med eller utan paddlar, natt och dag mot 4an. Skil[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]