Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1228272
W.A.P.E. skrev:Stämmer nog sådär med olika data.
Shit vad dyrt det blir :)
Nej, billigt blir det inte heller... :roll:
XC40.JPG
XC40.JPG (118.05 KiB) Visad 934 gånger
Användarvisningsbild
av drawman
#1228311
grillchips skrev:
dfa skrev:
drawman skrev:Ingen tomatlåda till T3? ?:-/ (S)

Nej, verkar ju inte så och det retar mig mer och mer för det var nog en sådan jag siktade på. Är inte sugen på att gå tillbaka till manuell. Fan.
Här har ni eran tomatlåda till T3. ;)
Bild
Kan inte välja tomatlåda när jag väljer T3 i bygg din Volvo?? :?: :oops:
av Lövet
#1228318
Intressant att man redan nu lanserar Edition varianter med lägre pris än grundpris. Brukar man vänta med 1 år tills modellen blivit lite sval.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1228323
Ja där var jag nog lite het på gröten!
Klickar man på specen för T3-motorn så står det 8-stegad automatlåda, men när man klickar på Växellåda & drivning så är manuell det enda valet...
av dfa
#1228355
grillchips skrev:Ja där var jag nog lite het på gröten!
Klickar man på specen för T3-motorn så står det 8-stegad automatlåda, men när man klickar på Växellåda & drivning så är manuell det enda valet...

Haha :) Det är som är kul är att man inte är ensam galning som sitter och "provbygger" varje dag för att se om det kommit något nytt.
Det som är tråkigt är att automat till T3 förmodligen är ett skrivfel..
av Lövet
#1228390
Ja Volvo har hängt upp sig på att man måste ha massa motor för att slippa växla själv. Det tror jag är lite fel.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1228412
Tror Volvo skjuter sig lite i foten genom att inte sälja en hybridversion av XC40. Köpa en fossilbil för 400 000:- + utöver det den nya skatten på ca 9000:- per år. Applåd på den.
av Lövet
#1228424
5500kr är skatten år 1-3.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1228438
volvobrasse skrev:Tror Volvo skjuter sig lite i foten genom att inte sälja en hybridversion av XC40. Köpa en fossilbil för 400 000:- + utöver det den nya skatten på ca 9000:- per år. Applåd på den.
De har ju gått ut med att T5 TE kommer till XC40. Däremot förväntade jag mig att den skulle finnas nu, men icke.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]