Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1247813
Får ingen då detta är en företagsbil. Vet bara att som privatperson får man någon form av kompensation.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1247846
W.A.P.E. skrev:Får ingen då detta är en företagsbil. Vet bara att som privatperson får man någon form av kompensation.
Måste vara individuellt. Bilia lämnar ingen kompensation, men däremot har/hade Volvo finans en drive på gratis försäkring via Volvia och halva priset på serviceavtal om man tog finansiering. Värdet ungefär på samma summa som straffskatten är.
av Holliver
#1248059
Jag fick möjligheten av min ÅF att avbeställa pga att leveransen blev i oktober istället för före 1 juli. En möjlighet jag faktiskt utnyttjade, givetvis till viss del för att skatten fick en mild höjning till 7 tkr, men även som resultat av bilen är ganska högljudd i högre farter (vilket jag inte riktigt noterade i snöslasket i februari)...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av iigloo
#1248060
Holliver skrev:Jag fick möjligheten av min ÅF att avbeställa pga att leveransen blev i oktober istället för före 1 juli. En möjlighet jag faktiskt utnyttjade, givetvis till viss del för att skatten fick en mild höjning till 7 tkr, men även som resultat av bilen är ganska högljudd i högre farter (vilket jag inte riktigt noterade i snöslasket i februari)...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det gjorde du rätt i. Skulle också göra det om jag fick den möjligheten.
av Linqid
#1248138
Holliver skrev: lör 05 maj 2018, 00:46 Jag fick möjligheten av min ÅF att avbeställa pga att leveransen blev i oktober istället för före 1 juli. En möjlighet jag faktiskt utnyttjade, givetvis till viss del för att skatten fick en mild höjning till 7 tkr, men även som resultat av bilen är ganska högljudd i högre farter (vilket jag inte riktigt noterade i snöslasket i februari)...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag motsäger inte din upplevelse men undrar av ren nyfikenhet om du har jämfört med andra konkurrenter i samma klass? I de tester jag läst i svensk och engelsk press vill jag nämligen minnas att XC40 fått beröm för just komfort m.m., jämfört med t ex X1 och Q3.

Jämfört med XC90 förstår jag om den upplevs högljudd (vilket kanske kan anses rimligt - i viss mån).
av Holliver
#1248186
Linqid skrev:
Holliver skrev: lör 05 maj 2018, 00:46 Jag fick möjligheten av min ÅF att avbeställa pga att leveransen blev i oktober istället för före 1 juli. En möjlighet jag faktiskt utnyttjade, givetvis till viss del för att skatten fick en mild höjning till 7 tkr, men även som resultat av bilen är ganska högljudd i högre farter (vilket jag inte riktigt noterade i snöslasket i februari)...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag motsäger inte din upplevelse men undrar av ren nyfikenhet om du har jämfört med andra konkurrenter i samma klass? I de tester jag läst i svensk och engelsk press vill jag nämligen minnas att XC40 fått beröm för just komfort m.m., jämfört med t ex X1 och Q3.

Jämfört med XC90 förstår jag om den upplevs högljudd (vilket kanske kan anses rimligt - i viss mån).
Komfortmässigt är jag snarare imponerad, jämfört med min XC90 (2016) och A6:a (2015) är åkkomforten riktigt bra och möjligen bättre i XC40. (XC90 på 21” utan luftfjädring är faktiskt inte någon jättebra komfortupplevelse.) Jämfört med Q3, nya Q5 och X1 står sig XC40 väldigt bra. Att ljudnivån får accepteras vara högre än på större plattformar är en sak (även om det är tveksamt för en bil som lite välutrustad ligger runt 500 tkr). Men min upplevelse var en allt för hög ljudnivå i kombination med att den även var bullrig. Lite synd, för gillar XC40 skarpt (när man vant sig vid att den är lite åt det fulsnygga hållet).
av J0E
#1248359
Har en t5a, blå r-design intro ed, nav, h&k, voc care sharing, 360°cam, park ass, pano, 20", smartphone mm som snart gått 100mil till salu för den som inte orkar vänta. Listpris ny ca 549k, nu 489k.
av Vlv2018
#1248394
J0E skrev: sön 06 maj 2018, 19:44 Har en t5a, blå r-design intro ed, nav, h&k, voc care sharing, 360°cam, park ass, pano, 20", smartphone mm som snart gått 100mil till salu för den som inte orkar vänta. Listpris ny ca 549k, nu 489k.
Får man fråga varför du redan nu säljer den?
Blev du besviken över något? Själv väntar jag på en liknande som skall dyka upp om någon månad.
av J0E
#1248449
Vlv2018 skrev:
J0E skrev: sön 06 maj 2018, 19:44 Har en t5a, blå r-design intro ed, nav, h&k, voc care sharing, 360°cam, park ass, pano, 20", smartphone mm som snart gått 100mil till salu för den som inte orkar vänta. Listpris ny ca 549k, nu 489k.
Får man fråga varför du redan nu säljer den?
Blev du besviken över något? Själv väntar jag på en liknande som skall dyka upp om någon månad.
Dessvärre är mitt gamla garage inte SUV-anpassat, fem minuters precisionstrixande med skohorn och hjärtinfarktsvarning varje gång bilen ska in i garaget är inte hållbart. :crying:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 22

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]