Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
#1207434
Fick in bilen idag på minvolvo sidan, beräknad leverans vecka 18. Beställning gjordes första dagen det var möjligt, tror det va vecka 38. Så rätt skaplig leveranstid på den bilen kan man säga. Någon annan som beställt och fått en beräknad leveranstid?
av Calva14
#1207484
Jag beställde den 18/10, leverans vecka 14...
av Tjocken
#1207503
Oj, jävligt skevt... Hoppas min flyttas till ett tidigare datum då.

Det är en D4 AWD, R-design intro, fusion red, med alla paket, samt lite extra. Om det spelar någon roll med utrustning.
av Calva14
#1207579
Tjocken skrev:Oj, jävligt skevt... Hoppas min flyttas till ett tidigare datum då.

Det är en D4 AWD, R-design intro, fusion red, med alla paket, samt lite extra. Om det spelar någon roll med utrustning.
Väldigt skevt indeed. Jag tog samma färg och extra allt så det kan inte vara det heller. Däremot beställde jag en T5, det kanske är där skillnaden ligger?
av swedala
#1207610
Calva14 skrev:
Tjocken skrev:Oj, jävligt skevt... Hoppas min flyttas till ett tidigare datum då.

Det är en D4 AWD, R-design intro, fusion red, med alla paket, samt lite extra. Om det spelar någon roll med utrustning.
Väldigt skevt indeed. Jag tog samma färg och extra allt så det kan inte vara det heller. Däremot beställde jag en T5, det kanske är där skillnaden ligger?
Tror inte motor ska avgöra, jag har också beställt T5 och har beräknad leverans vecka 10.
Jag beställde min bil dagen efter att XC40 lanserades (22 september).
av Calva14
#1207634
Fast jag beställde T5 långt efter Tjocken och har leverans 4 veckor tidigare, de kanske börjar med bensinarna?
av swedala
#1207720
Calva14 skrev:Fast jag beställde T5 långt efter Tjocken och har leverans 4 veckor tidigare, de kanske börjar med bensinarna?
Hmm, aja jag vet inte men jag beställde min bil med D4 först, men ändrade min beställning för två veckor sen till en T5.
Fick ingen ändrad leveranstid.
av Tjocken
#1207980
Calva14 skrev:
Tjocken skrev:Oj, jävligt skevt... Hoppas min flyttas till ett tidigare datum då.

Det är en D4 AWD, R-design intro, fusion red, med alla paket, samt lite extra. Om det spelar någon roll med utrustning.
Väldigt skevt indeed. Jag tog samma färg och extra allt så det kan inte vara det heller. Däremot beställde jag en T5, det kanske är där skillnaden ligger?
Ja, får åka ut till min säljare och kolla läget. För han lovade att detta skulle bli bland dom första, (om inte första) bilen som går till kund i Sverige, och lite därför den beställdes redan nu då känslan av att vara "först" gör lite oxå enligt mig. Så detta ska det bli rätsida på, annars är det avbeställning och ändra till någon annan bil.
av dfa
#1208039
Det går inte att jämföra leveranstider eftersom en del återförsäljare har förbokat bilar som kunden kan ändra i efterhand.
Det enda som vi vet är att Volvo säger att om du lägger en *ny* fabriksorder idag så är leveransdatum i April.
För bilar som redan är beställda av ÅF men inte sålda ännu gäller naturligtvis inte detta.
av Calva14
#1208050
Helt riktigt. Det lär nog justeras både fram och tillbaka när produktionen drar igång.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]