Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvonörd79
#1254065
Står samma för mig.
Min tid för att ändra bilen gick ut i torsdags och efter det har det stått samma lev. vecka 31
Inget krångel nu får man hoppas när det är så kort tid kvar.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1254068
Kommer fabriken har semesterstängt med tanke på backloggen man sitter med?
Användarvisningsbild
av Derank
#1254074
Tror nog personalen vill ha semester iaf,
Användarvisningsbild
av Snowie
#1254079
Derank skrev:Tror nog personalen vill ha semester iaf,
att personal har semester och fabriken stänger är inte riktigt samma, många verksamheter som går ner på halvfart under semstern.
Användarvisningsbild
av Derank
#1254160
Dom 2 sakerna hör ju lixom ihop . Men Skit samma. Volvo stänger fabriken 4v

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av iFortyCC
#1254233
Oavsett om fabriken har stängt några veckor under sommaren, vad har hänt?

Har fått prel. Leverans vecka 44 :-/ 8 månader efter beställningen. Nu finns det inget leveransbesked på Min Volvo?

Finns det ingen som kan svara på vad det är som gör dessa långa och ändrade leveranser? Beställer man något på nätet och det är något som uppstår så brukar man väldigt snabbt bli informerad om orsak, och att man får chansen att ändra eller avbeställa. Varken säljaren eller kunden har en aning varför Volvo inte kan leverera.
Säga att det beror på hög efterfrågan är fel. Jag vill veta vad det är i min bil som orsakar längre leverans, för det kan vara så att man kanske vill ändra sin beställning för att korta ned väntetiden.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1254235
iFortyCC skrev: sön 10 jun 2018, 20:51 Oavsett om fabriken har stängt några veckor under sommaren, vad har hänt?

Har fått prel. Leverans vecka 44 :-/ 8 månader efter beställningen. Nu finns det inget leveransbesked på Min Volvo?

Finns det ingen som kan svara på vad det är som gör dessa långa och ändrade leveranser? Beställer man något på nätet och det är något som uppstår så brukar man väldigt snabbt bli informerad om orsak, och att man får chansen att ändra eller avbeställa. Varken säljaren eller kunden har en aning varför Volvo inte kan leverera.
Säga att det beror på hög efterfrågan är fel. Jag vill veta vad det är i min bil som orsakar längre leverans, för det kan vara så att man kanske vill ändra sin beställning för att korta ned väntetiden.
Det kan vara ett enda tillbehör som gör att leveranstiden blir många månader längre än för andra som har beställt ungefär samtidigt, allt från fälgar till inredningsdetaljer.
Den enda som kan svara med säkerhet på din fundering är den du har beställt bilen av.
av Remi
#1254242
Beställde min vecka 6 å den ska komma vecka 36 så hoppas den inte blir försenad
Börjar bli träligt å vänta på den nu hoppas att leveranstiden blir mindre nu när man inte kan se leverans status :-) :-)
av dfa
#1254369
iFortyCC skrev: sön 10 jun 2018, 20:51 Har fått prel. Leverans vecka 44 :-/ 8 månader efter beställningen. Nu finns det inget leveransbesked på Min Volvo?
Finns det ingen som kan svara på vad det är som gör dessa långa och ändrade leveranser? Beställer man något på nätet och det är något som uppstår så brukar man väldigt snabbt bli informerad om orsak, och att man får chansen att ändra eller avbeställa. Varken säljaren eller kunden har en aning varför Volvo inte kan leverera.
Säljaren har garanterat koll på leveranstiden när du lägger order.
Läs leveransvillkoren så står det precis vad du har rätt till (avbeställa) eller inte om det blir förseningar etc.
av Volvonörd79
#1254388
Jag pratade med min säljare idag och han kunde inte heller se nån leverans vecka längre.
Han skulle ringa fabriken och kolla vad som händer. Får se vad han får för information.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 22

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]