Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1252514
Vlv2018 skrev: lör 26 maj 2018, 18:42 Fick redan besked i Mars att leverans skulle vara v24 - v25. Med andra ord har man hållit tiden.
Vi fick v41 på vårt prel besked. Blir nog till att vänta då.
Eller köpa en XC60 momentum SE, idag :)
av Vlv2018
#1252542
Ja, problemet är alltid det att man vill ha den NU!

Status på bilen jag otåligt väntar på är densamma. Byggd. Enda skillnaden är att den nu fått ett Reg.nummer hos Transportstyr.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1252549
Sunfleet verkar även ha fått ett lite XC40-stall, har sett en del i mitt område med just Sunfleet-loggan på.
av Volvonörd79
#1252582
SvenES skrev: sön 27 maj 2018, 08:08 Jag har äntligen fått min D4 Momentum :-)
Grattis till nya bilen!!

Jag har själv beställt en likadan fast en D3.
Ser grymt snygg ut!
av volvov70n
#1253723
Har beställt 2st XC40 T3 i februari med 2dagars mellanrum och exakt samma specifikation. Bilen som blev beställd sist har jag fått leverans datum på i nästa vecka, men den som blev beställd först har dem inget leveransdatum på men tror ca 2v till. Vad kan ha hänt? Säljaren på bilia har inte lagt in ordern i systemet den dagen jag beställde bilen, bilen har fått någon skada i fabriken och ska justeras, den bilen som är klar för leverans är en kancelerad order från någon annan T3 köpare? Det skiljer 167 ordernr mellan bilarna.
av dfa
#1253726
volvov70n skrev: tor 07 jun 2018, 16:45 Har beställt 2st XC40 T3 i februari med 2dagars mellanrum och exakt samma specifikation. Bilen som blev beställd sist har jag fått leverans datum på i nästa vecka, men den som blev beställd först har dem inget leveransdatum på men tror ca 2v till. Vad kan ha hänt? Säljaren på bilia har inte lagt in ordern i systemet den dagen jag beställde bilen, bilen har fått någon skada i fabriken och ska justeras, den bilen som är klar för leverans är en kancelerad order från någon annan T3 köpare? Det skiljer 167 ordernr mellan bilarna.
Var inne och kikade efter en T3:a idag, enligt säljaren så har vissa XC40 liknande "problem" med transportstyrelsen som XC60, dvs att dom inte har tilldelats registreringsskylt.
Obs det gäller inte alla bilar utan bara en del. Oklart varför.
av hugge72
#1254018
Har haft lev.vecka 30 hela tiden för tre dagar sen ändrades det till v. 29 men nu när jag kollar står det att leveransvecla ej kan visas.
Vad kan ha hänt.
Någon som råkat ut för detta?
Får bli att kolla med försäljaren på måndag.
Bara det nu inte blir försenat, vill ha min pärla!!!
av Bengan1
#1254048
Jag beställde en xc40 t3 och hade leveranstid v31 men nu kan leveranstiden inte visas
Hoppas att den höga orderingången inte ställer till det för oss som beställt bilen.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 22
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]