Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swedala
#1239158
Calva14 skrev:Jaha, då har det flyttats tillbaka till vecka 14 igen då.... :(
Tråkigt att höra men jag är inte förvånad, Volvo tycks befinna sig i en situation dom inte klarar av. D v s för mycket beställningar.
av mrRed
#1239259
I Volvos fabrik i Gent, där XC40 tillverkas, benämns den inte som "Car of the Year" utan "Car of the Yard" eftersom det är stora kvalitetsproblem som måste åtgärdas ute på uppställningsplatsen av bl a underleverantörer. :shock: :roll:
Jag beställde min XC40R T4 i början på februari och har ännu ej fått nån leveranstid, bara bekräftat att den är orderlagd. :-(O)
Användarvisningsbild
av iigloo
#1239265
mrRed skrev:I Volvos fabrik i Gent, där XC40 tillverkas, benämns den inte som "Car of the Year" utan "Car of the Yard" eftersom det är stora kvalitetsproblem som måste åtgärdas ute på uppställningsplatsen av bl a underleverantörer. :shock: :roll:
Jag beställde min XC40R T4 i början på februari och har ännu ej fått nån leveranstid, bara bekräftat att den är orderlagd. :-(O)
Källa på det?
Användarvisningsbild
av Derank
#1239392
vad har antalet inlägg med saken att göra?
Användarvisningsbild
av iigloo
#1239447
Enligt Volvos officiella leveransstatussida så är det leverans juli - augusti om man beställer idag.
Alltså två månader längre än vad säljarna säger.
Vem har mest rätt?
av swedala
#1239461
iigloo skrev:Enligt Volvos officiella leveransstatussida så är det leverans juli - augusti om man beställer idag.
Alltså två månader längre än vad säljarna säger.
Vem har mest rätt?
Man skall inte lita på leveransstatussidan till 100%.
Jag skulle ha fått min bil vecka 9 enligt sidan, men nu har leveransveckan ändrats till vecka 14.
Säljaren hävdar att jag kommer få bilen nästa vecka, d v s vecka 12, men vi får väl se.
av mrRed
#1239464
TommyP86 skrev:Nyreggad och 1 inlägg. Nja.
Ja du, inte en oerhört intelligent kommentar, trodde det var bättre här än i andra typer av forum, men ärthjärnerna verkar smitta med sitt skräp överallt. :roll:
De insikter jag har angående kvalitets- & leverantörsproblemen har inget med hur länge jag varit reggad att göra.
av mrRed
#1239465
iigloo skrev:
mrRed skrev:I Volvos fabrik i Gent, där XC40 tillverkas, benämns den inte som "Car of the Year" utan "Car of the Yard" eftersom det är stora kvalitetsproblem som måste åtgärdas ute på uppställningsplatsen av bl a underleverantörer. :shock: :roll:
Jag beställde min XC40R T4 i början på februari och har ännu ej fått nån leveranstid, bara bekräftat att den är orderlagd. :-(O)
Källa på det?
Fabrikschef i Gent, duger det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 22
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]