Ja, T3:ans motorljud påminner lite om en Toyota Aygo ( 3cyl)
https://www.youtube.com/watch?v=gZn1n8BCySQ men så klart mycket tystare och man hör ljudet mest vid mycket låga varv eller över 2500-3000 varv. Vinandet från turbon hör man tydligt.
Nu var det ju 7-8 år sedan som jag körde en manuell bensinare sist och den är ju klart varv-villigare än en diesel men jag upplever motorn lite klen vid t.ex en omkörning på landsväg.
Har upplevt att kupén vibrerar lite när motorn startas kall och den går på lite högre varvtal än tomgång och att motorn kan låta lite konstigt. Så mycket att min fru som startade bilen spontant säger "jag gjorde inget..."
Den manuella växellådan känns bra, har inget annat att säga om den. Var lite orolig då jag tyckt andra manuella volvolådor varit sladdriga, men denna är helt OK.
Växelväljaren indikerar att man skall växla upp strax under 2000 varv vilket jag kan tycka är lite lågt för en bil med röda linjen på 6000 varv någonstans, men det kanske är för att hålla nere förbrukningen.
Upplever inte att vägljudet stör speciellt mycket trots 20" sommardäck. Kommer ihåg att jag reagerade på vägljudet vid provkörningen med dubbade vinterdäck men man vänjer sig kanske.
Läste någonstans att bilen med Momentum trim kan upplevas lite mjuk och gungig i motorvägsfart och jag kan hålla med om det. Det är så klart för komfortens skull men om man kör mycket motorväg eller i farter över 100 skulle jag nog överväga R-Design som jag tror har styvare sättning.
Sammanfattnignsvis så tycker jag T3 manuell kan vara ett bra val för den som kör mest stad. För omkörningar på (spårig) landsväg så gillar jag inte riktigt svajigheten och den lilla motorn även om det funkar.