Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oykkh
#1260182
Ja det va riktigt långt. April månad för xc40. Då är det inte äns en laddhybrid eller elbil än..

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av hugge72
#1261595
Igår fick jag då äntligen hämta min pärla.
Slapp nya skatten då dom sett till o regga in den även att försäljaren haft semester.
Nu ska här köras och lära känna bilen 😁
Bilagor
DSC_0148.JPG
DSC_0148.JPG (551.52 KiB) Visad 1660 gånger
Användarvisningsbild
av iFortyCC
#1261871
Gjorde en liten ändring på min beställning för ett par veckor sedan. Ändrade från D3 till T4. Först hade jag fått vecka 44 för leverans. Efter ändringen så fick jag ett leveransbesked vecka 19... nästa år? :-o Säljaren var i kontakt med Volvo och då blev det ändrat till vecka 8 nästa år. Man provade att lägga till det vita transsportskyddet som bilarna kommer med på vinter och *vips* kortades väntetiden med 11 veckor. Om det bara fanns ett trix att ta bort de där extra 4 månaderna som jag fick efter ändring.

Detta kanske är Volvos egna tolkning av Bonus Malus? :-(
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1262466
Jösses, XC40 produktion är ett slag i sig. Vi väntar ju fortfarande på vår D3 R-design (som vi prel skulle fått midsommar, kommer i oktober...)
En bekant beställde sin någon månad efter oss och bilen står på ÅF nu, :-( inte samma spec, men känns märkligt och lite "orättvist"
av dfa
#1262584
D3 R-Design är ett bra val som hade jag kunnat tänka mig, synd att den inte går att beställa. Min T3a har en bensintank på 54 liter och med en förbrukning med runt 0.8 så då saknar man en diesel.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1262640
DFA, du måste ju berätta om din T3!
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]