Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1351006
Förstår inte, man måste köpa med teknik paket för att få Dynamisk LED.
Står det med i speccen så är ju något jätte galet om du inte fått det. Det lättaste att se vad som ska finnas är på "Min Volvo" då det är det fabriken lägger i.
av fdSAABägare
#1351009
Detta är i min Volvo
Dom säger på Bilbolaget att dom har testat flera och det verkar inte finnas Dynamiskt ledljus på någon av Xc40 bilarna.
Screenshot_20191129-003631.jpg
Screenshot_20191129-003631.jpg (30.64 KiB) Visad 630 gånger
Screenshot_20191129-003649.jpg
Screenshot_20191129-003649.jpg (24.78 KiB) Visad 630 gånger
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

av Lockis
#1351062
@fdSAABägare, Spännande, då är det väl snudd på falsk marknadsföring?
Definitivt något som bör kompenseras med service/försäkring eller kontant avdrag?

Reklamation skulle också kunna funka om du anser att det är en dealbreaker?
av Uffepuffe26
#1351324
Jag har beställt en xc40 twin engine som ska levereras v15. Har rdesign pkt och all utrustning man kunde klicka i. Om jag inte får dynamisk led (som jag har på min xc60 2018 insignum) så ska de kompensera mig ordentligt.
Vad säger säljaren??? Vad säger volvo? Måste få ett officiellt svar.
av Lockis
#1351403
@Uffepuffe26, Vill du ha ett officiellt uttalande gällande utrustningen på din bil får du nog kontakta Volvo.
Fråga din säljare hur det är med Dynamisk LED på XC40, garanterar han att det finns (skriftligen) så är det ju deras problem att lösa.
av fdSAABägare
#1351406
Om man kikar på utrustningsnivån på Volvos hemsida så finns 2 alternativ.
LED strålkastare eller LED med Active Bending Lights.
Står inget om dynamisk LED som det står i specifikationen.
Väldigt förvirrande, säljaren sålde in det som att det skulle skärma av mötande fordon.
Verkar som dom inte har koll själva.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

av Lockis
#1351408
fdSAABägare skrev:Om man kikar på utrustningsnivån på Volvos hemsida så finns 2 alternativ.
LED strålkastare eller LED med Active Bending Lights.
Står inget om dynamisk LED som det står i specifikationen.
Väldigt förvirrande, säljaren sålde in det som att det skulle skärma av mötande fordon.
Verkar som dom inte har koll själva.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
hmm, ABL är ju inte detsamma som Dynamisk LED.
I Bygg Din Volvo så är ju dock Dynamisk LED med idag, så dem kan ju ha uppdaterat men samtidigt så finns det inget i manualen.

Dra iväg ett mail till Volvo och kolla med dem? (inte ÅF)
av Oscar11
#1351624
Beställt en XC 40 T3 med lite tillval och fick från början beräknad leverans v.24, men har nu ändrats ett antal gånger och ligger just nu på v.10 väntar med spänning.
Har hittat ett mindre dåligt privatleasingerbjudande som jag kört via.
Väntar med spänning.
Användarvisningsbild
av PeterNi
#1351841
Då har jag hämtar bilen idag :-)
Skitväder så det blev inte så många mil idag.
leverans.jpg
leverans.jpg (300.89 KiB) Visad 423 gånger
En skum sak var att ljudvolymen var ganska låg även när jag vred på max.
Efter ett bluetooth samtal funkade ljudet plötsligt.
Jag har SensusCon. Harman Kardon.
av Lockis
#1351845
Lockis skrev:
fdSAABägare skrev:Om man kikar på utrustningsnivån på Volvos hemsida så finns 2 alternativ.
LED strålkastare eller LED med Active Bending Lights.
Står inget om dynamisk LED som det står i specifikationen.
Väldigt förvirrande, säljaren sålde in det som att det skulle skärma av mötande fordon.
Verkar som dom inte har koll själva.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
hmm, ABL är ju inte detsamma som Dynamisk LED.
I Bygg Din Volvo så är ju dock Dynamisk LED med idag, så dem kan ju ha uppdaterat men samtidigt så finns det inget i manualen.

Dra iväg ett mail till Volvo och kolla med dem? (inte ÅF)
Skickade faktiskt ett mail till volvo idag angående Dynamisk LED på XC40 och fick följande svar:
"Här kommer en beskrivning på dynamisk LED.

LED-belysning ger dig utmärkt sikt utan att blända andra. Våra egendesignade LED-strålkastare har långt och brett ljusområde och växlar automatiskt mellan helljus och halvljus när du möter eller kör ikapp andra fordon. Helljuset släcks när du kör in i städer men hålls tänt när du passerar en ljusskylt."

Det är alltså inte samma funktion i XC40 utan det som är dynamisk LED i XC40 är just automatiken, vilket leder mig till att tycka att man har namngivit det dåligt då det faktiskt heter automatiskt heljus i V60.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 23

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]