Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iFortyCC
#1295319
Flinta skrev:Tog det 1 år från beställning till leverans? :-o
Å jag som tyckte mina 4 månader va läääänge...
Exakt.. bara ett år. Beställdes i februari, väntade i en evighet innan Volvo gav besked att den först skulle levereras i oktober. Gjorde en ändring av motoralternativet 6 veckor innan sista dag för ändringar. Fick nytt besked att den skulle levereras maj/juni i år :-o men det ändrades till februari i år efter lite handpåläggning. Nu 119000 XC40 senare så är min på plats :party:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1295398
Flinta skrev:Tog det 1 år från beställning till leverans? :-o
Å jag som tyckte mina 4 månader va läääänge...
Haha wtf! 4månader på en XC40 är ju ingenting :)
av Flinta
#1295404
Jag tyckte det DÅ, jag beställde på premiärhelgen i februari och fick den till midsommar...kändes som en evighet. Svärfar beställde samtidigt och fick sin i augusti. Nu i efterhand så inser jag hur snabbt jag fick min, jag hade tur. Lr inte...ska lämna in den på verkstad idag igen, 9:e gången sen jag fick den :-(
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1295406
Ja samma här, var lite kampanj på vinterdäck bla.
Fick i Oktober, inga verkstadsbesök!
av matsuken
#1310082
Beställde en XC40 T4 AWD i slutet av februari och går nu i väntans tider. Beskedet vid beställningen var leverans i slutet av maj men direkt efter genomförd beställning i "min Volvo" är nu leveransen beräknad till mitten juli.

Ni som nyligen fått era bilar - har leveransvecka stämt mot min Volvo eller varit tidigare/senare? Är lite nyfiken på vartåt det lutar just nu...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1310100
Hoppas ni uppmärksammar er på när balansaxlarna börjar vina så ni får det åtgärdat på garantin.
Hörde en XC40 T4 igår med ett vinande ljud likt det som diskuteras i tråden under s/v /xc60.


/M
av flea
#1310169
Beställde i helgen 6/4, försäljaren sa leverans i september men har inte fått bilordernummer än så kan inte kolla på My Volvo. Hoppas det går snabbare 😀
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 23

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]

Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]