Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1354675
fdSAABägare skrev: tor 19 dec 2019, 01:11 Verkar inte som ratt och säte blir varmt på endast värmaren.
Då måste nog bilen startas.



Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Japp motorn måste startas. Innan du stängde av måste stolsvärmen och rattvärmen vara på eller valda på autostart i menyn.
av Sudden78
#1354679
fdSAABägare skrev:Verkar inte som ratt och säte blir varmt på endast värmaren.
Då måste nog bilen startas.



Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Jag med flera som jag känner (bor i Norrland) kör alltid fjärrstart och aldrig värmare. Då slipper du nöta på batteriet och alla funktioner går dessutom igång i bilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av fdSAABägare
#1354694
Brukar köra lite värmare beroende på hur långt jag ska, och sedan när motorn kommit upp lite i temp så startar jag.
Kör man bara värmare varje dag och åker korta sträckor så säger snart batteriet ifrån
Kommer upp ett felmeddelande att batteriet är för svagt.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

av Sudden78
#1354711
fdSAABägare skrev:Brukar köra lite värmare beroende på hur långt jag ska, och sedan när motorn kommit upp lite i temp så startar jag.
Kör man bara värmare varje dag och åker korta sträckor så säger snart batteriet ifrån
Kommer upp ett felmeddelande att batteriet är för svagt.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Japp, och för oss i Norrland innebär detta batteribyte eller underhållsladdning, om man inte kör väldigt långt förstås. Vanlig vardagskörning + värmare och kyla går inte bra ihop...
av AlbertDD
#1355172
Hej,
För oss från Stockholm som vill att bilen ska vara värm innan avfärd, vilken funktion ska vi använda? Det här var mer komplicerad än vad jag trodde ;-)

Exempel, jag åker hem till föräldrarna (också i Stockholm) på besök. Det är kallt och temperaturen är ca - 5 grader (inte så kallt för er från Norrland ;) Jag är hos föräldrarna i ca 3h och ska hoppa in i bilen som är parkerad utomhus ochåka hem. Jag vill värma upp bilen 5min innan avfärd med appen. Vilken funktion råder ni mig att använda?

Tack,
God jul
/A
av AlbertDD
#1355173
Ytterligare en fråga, när ni har parkerat bilen och ska lämna bilen. Väljer ni (för er som har automat) N och trycker in knappen ((P)) och sedan Pinnan ni parkerar och lämnar bilen? Det tipset fick jag av bilsäljaren som jag har använt senaste veckan. Rätt eller fel?

Mvh A
av MB77
#1355204
AlbertDD skrev:Hej,
För oss från Stockholm som vill att bilen ska vara värm innan avfärd, vilken funktion ska vi använda? Det här var mer komplicerad än vad jag trodde ;-)

Exempel, jag åker hem till föräldrarna (också i Stockholm) på besök. Det är kallt och temperaturen är ca - 5 grader (inte så kallt för er från Norrland ;) Jag är hos föräldrarna i ca 3h och ska hoppa in i bilen som är parkerad utomhus ochåka hem. Jag vill värma upp bilen 5min innan avfärd med appen. Vilken funktion råder ni mig att använda?

Tack,
God jul
/A
Parkeringsvärmaren... dock så måste du ju ha lite mer framförhållning än 5 minBild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av fdSAABägare
#1355205
Starta dieselvärmaren 10min innan avfärd, inga problem.


Du kan gå från D direkt till P, och så kan man i menyn ställa in så P bromsen går till automatiskt när du trycker på start/stopp knappen.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23
Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]