Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V0vlo
#1357021
Beställde 29 Nov, jag har fått lev datum v18 när jag loggar in på min Volvo och min säljare mailade igår och sa 29 april :-) fick vänta ca 1 månad på datumet dock.....

Har beställt en T5 TE momentum advanced med typ allt "lull lull" som går :-)
av Insjö78
#1357024
V0vlo skrev: lör 04 jan 2020, 21:26 Beställde 29 Nov, jag har fått lev datum v18 när jag loggar in på min Volvo och min säljare mailade igår och sa 29 april :-) fick vänta ca 1 månad på datumet dock.....

Har beställt en T5 TE momentum advanced med typ allt "lull lull" som går :-)
Ok! Då är jag med på vad du menar ;-) samma lev datum som jag då exakt. Bara hoppas veckor går fort👍🏻
av Insjö78
#1357027
V0vlo skrev: lör 04 jan 2020, 21:35 Verkligen, känns dock lite oroligt...bara hoppas att dom kan hålla den leveranskapaciteten som dom tänkt sig 😁

Jajamen, det får vi räkna med att dom gör! ;-) Men hur som helst, lycka till med bilen som kommer när som helst nu.... :-D
av Insjö78
#1357230
Skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle lägga till 360 kamera, slutade med läderpaketet med motorstyrning...Och ingen 360 kamera. Testade hos Åf lite mer grundligt fick parkering m.m. Coolt absolut men jag håller mig till back kamera och speglar ;-) . Så efter lite funderingar så beslutade jag att ta läderpaketet i stället. Dumt snålt att inte ta 360 med kanske?. Någonstans får man ju lägga ribban, blev ju dyrare än vad jag hade tänkt mig ändå.. :-D Nu är det färdig ändrat i alla fall få se om leverans datum påverkas negativt..
Användarvisningsbild
av cgullin
#1357256
Insjö78 skrev: sön 05 jan 2020, 22:12 Skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle lägga till 360 kamera, slutade med läderpaketet med motorstyrning...Och ingen 360 kamera. Testade hos Åf lite mer grundligt fick parkering m.m. Coolt absolut men jag håller mig till back kamera och speglar ;-) . Så efter lite funderingar så beslutade jag att ta läderpaketet i stället. Dumt snålt att inte ta 360 med kanske?. Någonstans får man ju lägga ribban, blev ju dyrare än vad jag hade tänkt mig ändå.. :-D Nu är det färdig ändrat i alla fall få se om leverans datum påverkas negativt..
Haha det blir alltid dyrare än vad man tänkt. Hade inte alls planerat dem paket som jag beställde, dock ej läderpaketet. Hade nog tagit ljud för dem pengarna, tycker det är roligare! Men som du säger, någonstans måste man sätta gränsen :p

Såklart, det skulle man kanske ha testat, gjorde bara vanliga parkeringar under min provkörning. Anledningen att jag valde 360 var för att det ser så jävla nice ut i polarens v90 så kunde inte säga nej haha! Men med både sensorer och kamera bak lär du nog klara dig ändå :)
av AlbertDD
#1357678
Insjö78 skrev:
AlbertDD skrev: lör 28 dec 2019, 20:39 Jag kör bensin, inte disel :-)
Man sätter väl den tid man ska använda bilen i voc app, sen finns det väl någon direkt funktion med i app om jag inte minns fel? Har haft 3 bilar med med klimatpaket och funktionen via app. Men är lite mer än ett år sen jag sålde min xc60 så det kan ju ha ändrats. Sen om det är disel eller bensin värmare bör väl inte spela roll funktionsmässigt i voc app tänker jag i alla fall? ;-) :-) Lycka till med nya bilen!

Bör tilläggas jag hade inte så jag kunde starta bilen i app hade en d4 awd med gamla lådan och motorn där fanns inte den funktionen. Annars kan det ju vara ett alternativ att värma upp bilen om det nu går att starta bilen vid minus grader? ;-)
Jag var förbi Volvo och fick prata med en kille som sa att om bilen har varit stående i mindre än (cirka) 30 min ska man använda funktionen Parkeringsklimat. Men om bilen har stått längre än 30 min (ish) rekommenderade han funktionen Fjärrstart. Vet inte om det är rätt eller fel men jag får nog testa det. Vad tycker ni? Har han rätt, är det så ni har gjort?

I appen VOC, funktionen Fjärrstart (se bild) kan jag ställa in tiden och klicka på Starta. Jag vet inte exakt vad det innebär, alltså tiden som kan ställas in?
Ställer jag in tiden när bilen ska värmas upp, till exempel bilen ska värmas upp om 5 minuter? Eller hur länge bilen ska vara värm innan jag går och åker iväg (till exempel bilen ska värmas upp i 5 minuter)? :-/
Bilagor
lvo.vcc.jpg
lvo.vcc.jpg (47.51 KiB) Visad 1501 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1357681
AlbertDD skrev: tis 07 jan 2020, 23:01
Insjö78 skrev:
AlbertDD skrev: lör 28 dec 2019, 20:39 Jag kör bensin, inte disel :-)
Man sätter väl den tid man ska använda bilen i voc app, sen finns det väl någon direkt funktion med i app om jag inte minns fel? Har haft 3 bilar med med klimatpaket och funktionen via app. Men är lite mer än ett år sen jag sålde min xc60 så det kan ju ha ändrats. Sen om det är disel eller bensin värmare bör väl inte spela roll funktionsmässigt i voc app tänker jag i alla fall? ;-) :-) Lycka till med nya bilen!

Bör tilläggas jag hade inte så jag kunde starta bilen i app hade en d4 awd med gamla lådan och motorn där fanns inte den funktionen. Annars kan det ju vara ett alternativ att värma upp bilen om det nu går att starta bilen vid minus grader? ;-)
Jag var förbi Volvo och fick prata med en kille som sa att om bilen har varit stående i mindre än (cirka) 30 min ska man använda funktionen Parkeringsklimat. Men om bilen har stått längre än 30 min (ish) rekommenderade han funktionen Fjärrstart. Vet inte om det är rätt eller fel men jag får nog testa det. Vad tycker ni? Har han rätt, är det så ni har gjort?

I appen VOC, funktionen Fjärrstart (se bild) kan jag ställa in tiden och klicka på Starta. Jag vet inte exakt vad det innebär, alltså tiden som kan ställas in?
Ställer jag in tiden när bilen ska värmas upp, till exempel bilen ska värmas upp om 5 minuter? Eller hur länge bilen ska vara värm innan jag går och åker iväg (till exempel bilen ska värmas upp i 5 minuter)? :-/
Du ställer in hur många minuter motorn ska vara igång med fjärrstarten. :-)
Användarvisningsbild
av cgullin
#1358203
Härlig fredagspresent när man kollade min volvo och såg att ny leveranstid är vecka 9 istället för 10 :) Beställde den 9/11 så ca 3 månaders väntetid ser det ut att bli.
av Insjö78
#1358216
cgullin skrev: fre 10 jan 2020, 14:22 Härlig fredagspresent när man kollade min volvo och såg att ny leveranstid är vecka 9 istället för 10 :) Beställde den 9/11 så ca 3 månaders väntetid ser det ut att bli.
Min hoppade fram en vecka i onsdags..... :mad: från vecka 18 till 19...Men grattis till dig i alla fall! ;-)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23
Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]