Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vlv2018
#1242095
iigloo skrev:
Profilen är baserad på tester av tillverkaren för att få optimal prestanda, ekonomi, säkerhet och komfort. Går man utanför rekommendationerna ökar det på vissa nämda områden och minskar på andra.

Min jakt på lågprofil (på fel bil) försvann när jag hade mitt första möte med liemannen en mörk och regnig höst.
Ja, det är väl så som du skrev.

Är 235/50-R19 märkbart sämre än 235/55-R18 vid vinter- samt vått väglag får jag köra på 18" och kanske skaffa snygga fälgar i 18" istället.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1245548
Nu verkar R-design ha försvunnit till de mindre motorvalen.
Iaf på bygg din volvo
Användarvisningsbild
av iigloo
#1248057
Såg nu att T3 gått från 7,8 till 9,4 sek 0-100 och T4 7,0 till 8,4 på FWD.
Ett oacceptabelt beteende av Volvo tycker jag. Verkar som de gjort allt för att fylla orderböckerna den här gången och de har uppenbarligen lyckats. :mad:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1248407
Ah men wtf!
Runt 1.5sek försämring även på D3 är ju rent ut sagt fånigt.

Kan det vara nån form av felskrivning?
av fredo81
#1248917
Eeeeh, vadfasen är detta? När vi beställde vår T4 AWD så var det mycket just av anledningen att den verkade väldigt rapp, i jämförelse mot D4 AWD.
Nu är det ju en helt annan bil, minst ett motorsteg ner som jag ser det. Från 7,0 s till 8,5 s...
Senast redigerad av 1 fredo81, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1248928
fredo81 skrev: ons 09 maj 2018, 15:55 Eeeeh, vadfasen är detta? När vi beställde vår T4 AWD så var det mycket just av anledningen att den verkade väldigt rapp, i jämförelse mot D4 AWD.
Nu är det ju en helt annan bil, minst ett motorsteg ner som jag ser det. Från 7,0 s till 8,5 s...
Tycker Volvo kört ett fulspel med XC40 för att få så mycket ordrar och utmärkelser som möjligt.

Jag har skrivit till Volvo och media för att väcka alla. Råder er att göra detsamma.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1251277
Hej, är det någon av er som beställde när kampanjen med fria vinterhjul fanns?
Vilka vinterhjul fick ni? Jag trodde det skulle bli 18" men i orderbekr står det 17"...
av Vlv2018
#1251291
W.A.P.E. skrev:Hej, är det någon av er som beställde när kampanjen med fria vinterhjul fanns?
Vilka vinterhjul fick ni? Jag trodde det skulle bli 18" men i orderbekr står det 17"...
Jag fick med fria vinterhjul vid beställningen. Man sade inget ifall de var 18" eller 17", frågade ej heller. Enligt Min Volvo så har det alltid enbart stått "Fria Vinterhjul", stod inget om 18" eller 17". Därefter har jag uppgraderat till andra fälgar mot en kostnad, eftersom de där fälgarna i 18" som Volvo körde med som standardfälgar vid erbjudandet ser inte så roliga ut. De där 17" fälgarna ser tom lite bättre ut.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1251295
Ja precis, står bara "fria vinterhjul"
Dock har jag för mig det bara fanns 18" i konfiguratorn / eller att se på bild då.
Undra om det smidigt går att gå upp i storlek nu efteråt, ville nänmligen skifta dessa vinterdäck till 18" R-sommarfälgen (då fälgutbudet utseendemässigt är ruttet)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 23
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]