Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Öppnade bagageluckan och en plastbit trillade bort när hatthyllan åkte upp. Rätt klart vart den ska sitta, och förstår hur den ska sitta, men jag förstår inte hur jag får dit den. Ser ut som jag ska dela den i två delar och sätta ena biten på plats och sen bara trycka ihop den igen.

Men har testat det mesta känns det som utan att vålda alldeles för mycket men får inte isär den. Känns ju som att det naturliga hade varit att trycka flärpen antingen vänster eller höger men det hjälper inte. Har testat bända försiktigt samtidigt som jag försöker trycka på flärpen samtidigt..men det ger ingen effekt det heller.

Någon som har tips på vad jag ska göra för att kunna sätta tillbaka den på hatthyllan?

Bild
I de båda urtagen finns en plasttunga. Pröva att bända den med en skruvmejsel, samtidigt som du försöker bända isär skarven i samma ände med en mejsel.

Hatthyllan och panelen i C40:s baklucka håller inte Volvoklass. Det känns som billigt smäck på en budgetbil. Häromdagen i min C40 hängde plötsligt vänster sidopanel i skuffen löst och flaggade. Det blev till att behöva återmontera den.
Smörjsprayer

Ett väldigt oventenskapligt test. Har en bord[…]

Ursäkta en nybörjare, men jag behöv[…]

245 Turbo

Bilen har stått ett antal år på […]

Du har nog rätt. De bilder jag sett på […]