Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1512712
Har sökt här på forumet men inte hittat det jag söker, hittade en sida på Volvo om att man kunde koppla ihop Google Home inne (i hemmet) och sedan säga meddelanden till bilen att den tex. skulle lås och lås upp, slå på kyla eller värme i bilen men jag får det inte att fungera, går att nå VOC men sedan så kom jag inte något längre.

Någon som lyckats få igång det här och ifall ni lyckats hur gjorde ni?
#1517796
Fick detta svaret häromdagen:

Hej igen Anders,

Vi har undersökt Google Home närmare och i nuläget stödjer inte Google Home funktionerna i våra bilar med Android-systemet.

Utvecklarna arbetar på att få in funktionerna till Google Home och i nuläget har vi ingen prognos på när det släpps.

Tveka inte att återkomma om du har ytterligare frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar
Maria
Customer Care | Sverige
+46 20-94 80 80
#1560119
Funktionen verkar vara släppa i flertal länder. Googlat lite och USA samt England verkar den vara släppt sen ett tag.

Sorgligt att Google Home och Volvo Google inte är tillgängligt i Sverige, Volvos hemland. Men det är väl Google som bestämmer takten. Den som väntar på något gott…
#1560309
Typ some Youtube (som är helt oaccepterat dålig implementering) eller hur lång tid det tog att fixa Carplay som också är dåligt att det kräver kabel på en bil med trådlös laddning.
Inte alls bitter :)

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]