Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1503528
Ser att även en vanligt instegsmodell XC40 B3 kostar över 400 lakan, vad hände!
#1503535
W.A.P.E. skrev: tor 30 jun 2022, 11:30 Ser att även en vanligt instegsmodell XC40 B3 kostar över 400 lakan, vad hände!
Inte så konstigt.
Man säljer hellre laddhybrider eller allra helst elbilar. I synnerhet i minsta segmentet. Mellan laddhybrid och el skiljer det bara 40' i insteg.
Volvos strategi är tydlig och har varit så länge. Lägg därtill EU böter om man inte säljer tillräckligt av låg-CO2 bilar.
De som vill ha fossilt drivna bilar får betala för sig helt enkelt.
#1505354
Hur kommer det sig att man tvingas ta vinterdäck med CBV? Innan har Volvo satsat stenhårt på Recharge däcken som skulle fungera året runt. Nu blir det ju att man bara kompromissar på sommaren i onödan eftersom man ändå har vinterdäck på vintern.

Men om man köper bilen så kan man välja bort vinterdäcken. Dock med CBV tvingas man ha med dem. Väldigt konstigt.
#1506139
valln skrev: lör 23 jul 2022, 15:37 Alla däck är väl dyra på elbilar, särskilt SUV?
Man behöver inte ha särskilda däck till elbilar. Men det finns sådana som har lägre rullmotstånd som är dyrare.
#1506227
Lövet skrev:
valln skrev: lör 23 jul 2022, 15:37 Alla däck är väl dyra på elbilar, särskilt SUV?
Man behöver inte ha särskilda däck till elbilar. Men det finns sådana som har lägre rullmotstånd som är dyrare.
Mercedes EQB, som jag beställt, har samma däck som till fosilvarianten GLB. Tom samma belastningsindex, och inga lättrullande varianter. VW-koncernen har skitdyra specialdäck!

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]