Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1485291
Hej alla

Finns det någonstans en översikt av hur utrustningsnivåerna (Inscription, Momentum etc) skiljer sig åt för XC40 av årsmodellerna 2018-2021?

Vi letar efter en sån bil men det är förvirrande att förstå vad varje nivå omfattar och bilhandlare är inte alltid särskilt noggranna att ange alla detaljer.

Tack på förhand
Philip
#1485296
#1486476
philipus skrev: ons 26 jan 2022, 10:59 @fjohan82, @UnleashFusion ursäkta en följdfråga – vad är "Momentum Pro"?

Jag hittar inga beskrivningar av den utrustningsnivån.
Kan vara olika på olika årsmodeller.
#1486477
philipus skrev: ons 26 jan 2022, 10:59 @fjohan82, @UnleashFusion ursäkta en följdfråga – vad är "Momentum Pro"?

Jag hittar inga beskrivningar av den utrustningsnivån.
Bra fråga, kan inte heller säga vad som "ingick" i momentum pro.. men jag kommer ihåg att jag för cirka 2 år sedan från byggdinvolvo där jag provbyggde på en V90 men i det stora hela var det ett tilläggs-tillval som man kunde välja när man hade som grundnivå "Momentum Advanced" > Momentum Pro(uppgradera från tyg/halvläder till läder-säten och med minne på båda framstolarna för 12000kr. istället för att välja "Inscription" som då kostade minst 30000kr(där läder stolar, andra fälgar och andra lullul)

*update efter 10mins* här kan du se vad som ingick i "momentum pro edition" och andra utrustningsnivåer, Detta gäller dock MY19.
https://assets.volvocars.com/se/~/media ... f?la=sv-se
sidan 34. för XC40
MOMENTUM PRO EDITION
Sensus Connect High Performance (9")
Dimljus LED (inkl kurvljus vid val av Dynamisk LED)
Intellisafe Assist
Parkeringssensorer fram och bak
Dynförlängningar fram, manuella
Keyless Entry & Start
Komfortstolar med läderklädsel
Interiör stämningsbelysning
Svankstöd framstolar, 4-vägs elmanövrerade
Textilmattor
Ytterbackspeglar elektriskt infällbara
#1486509
Lysande, stort tack för att du hittade det dokumentet. Det hjälper massor.
Hälsningar
Philip
UnleashFusion skrev: mån 31 jan 2022, 01:04
philipus skrev: ons 26 jan 2022, 10:59 @fjohan82, @UnleashFusion ursäkta en följdfråga – vad är "Momentum Pro"?

Jag hittar inga beskrivningar av den utrustningsnivån.
Bra fråga, kan inte heller säga vad som "ingick" i momentum pro.. men jag kommer ihåg att jag för cirka 2 år sedan från byggdinvolvo där jag provbyggde på en V90 men i det stora hela var det ett tilläggs-tillval som man kunde välja när man hade som grundnivå "Momentum Advanced" > Momentum Pro(uppgradera från tyg/halvläder till läder-säten och med minne på båda framstolarna för 12000kr. istället för att välja "Inscription" som då kostade minst 30000kr(där läder stolar, andra fälgar och andra lullul)

*update efter 10mins* här kan du se vad som ingick i "momentum pro edition" och andra utrustningsnivåer, Detta gäller dock MY19.
https://assets.volvocars.com/se/~/media ... f?la=sv-se
sidan 34. för XC40
MOMENTUM PRO EDITION
Sensus Connect High Performance (9")
Dimljus LED (inkl kurvljus vid val av Dynamisk LED)
Intellisafe Assist
Parkeringssensorer fram och bak
Dynförlängningar fram, manuella
Keyless Entry & Start
Komfortstolar med läderklädsel
Interiör stämningsbelysning
Svankstöd framstolar, 4-vägs elmanövrerade
Textilmattor
Ytterbackspeglar elektriskt infällbara

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]

Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]