Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1484529
W.A.P.E. skrev: ons 19 jan 2022, 11:19 Bra vinkling. Ös på med förslag som ni hittar.
Har det kommit några nya erbjudande nu efter att Volvos gick ut typ 17/1 ?
Inga nya ännu.
Inväntar själv. 😂
Användarvisningsbild
av jonasfridlund
#1486532
reagerade på i byggdinvolvo att en XC40 B3 Plus får Pixel-LED men XC40 T4 recharge Plus får vanlig LED-strålkastare. någon som vet vad som gäller för MY23? mailade lite med min handlare men han sa att det endast var C40/XC40 hel-EL som får Pixel-LED
av Tiimpan
#1486577
W.A.P.E. skrev: tis 18 jan 2022, 22:14 Liljas verkar skicka med 1500mil/år.
Vilket gör den lite mer konkurrenskraftig mot polestar2 som väl ligger på 4695:- ?
Volvo XC40 Recharge Core Edition/Beställ Nu https://www.blocket.se/annons/kalmar/vo ... u/99267978
Är det lönt att köra på Plus för 600kr/mån?
110kr/mån för tonade rutor får jag leva med tyvärr.
Riktigt sugen nämligen ! Bytta in Xc60 men frågan är ifall man klarar sig med en Xc40 med fru och 2 barn..
av HeavyMetal
#1486648
Tiimpan skrev: mån 31 jan 2022, 17:29
W.A.P.E. skrev: tis 18 jan 2022, 22:14 Liljas verkar skicka med 1500mil/år.
Vilket gör den lite mer konkurrenskraftig mot polestar2 som väl ligger på 4695:- ?
Volvo XC40 Recharge Core Edition/Beställ Nu https://www.blocket.se/annons/kalmar/vo ... u/99267978
Är det lönt att köra på Plus för 600kr/mån?
110kr/mån för tonade rutor får jag leva med tyvärr.
Riktigt sugen nämligen ! Bytta in Xc60 men frågan är ifall man klarar sig med en Xc40 med fru och 2 barn..
Antar att det är single motorn för det priset?
Du kommer att klara dig med XC40 med fru och 2 barn, den är större än vad man tror inne men lastförmågan är sådär!
av Tiimpan
#1486654
HeavyMetal skrev: tis 01 feb 2022, 00:40
Tiimpan skrev: mån 31 jan 2022, 17:29
W.A.P.E. skrev: tis 18 jan 2022, 22:14 Liljas verkar skicka med 1500mil/år.
Vilket gör den lite mer konkurrenskraftig mot polestar2 som väl ligger på 4695:- ?
Volvo XC40 Recharge Core Edition/Beställ Nu https://www.blocket.se/annons/kalmar/vo ... u/99267978
Är det lönt att köra på Plus för 600kr/mån?
110kr/mån för tonade rutor får jag leva med tyvärr.
Riktigt sugen nämligen ! Bytta in Xc60 men frågan är ifall man klarar sig med en Xc40 med fru och 2 barn..
Antar att det är single motorn för det priset?
Du kommer att klara dig med XC40 med fru och 2 barn, den är större än vad man tror inne men lastförmågan är sådär!
Läste på igår och inser att pilotassist inte ingår i core. Man tvingas upp till plus. Där föll det! :bored:
Var annars så nöjd med den ”rikliga” utrustningen man endå fick i Core!
av jaronsso
#1486664
Tiimpan skrev: mån 31 jan 2022, 17:29
W.A.P.E. skrev: tis 18 jan 2022, 22:14 Liljas verkar skicka med 1500mil/år.
Vilket gör den lite mer konkurrenskraftig mot polestar2 som väl ligger på 4695:- ?
Volvo XC40 Recharge Core Edition/Beställ Nu https://www.blocket.se/annons/kalmar/vo ... u/99267978
Är det lönt att köra på Plus för 600kr/mån?
110kr/mån för tonade rutor får jag leva med tyvärr.
Riktigt sugen nämligen ! Bytta in Xc60 men frågan är ifall man klarar sig med en Xc40 med fru och 2 barn..
Jag har beställt en XC40 el, och jag har fru och tre barn :-)
Ena barnet varannan vecka dock, men oavsett är jag inte orolig alls för platsen i bilen. Tvärt om blev jag förvånad över hur stor den är i kupén när vi testade den ett par dagar. Akilleshälen är väl bagaget, men för mig personligen insåg jag snabbt att det är väldigt lätträknade antalet dagar vi är fem i bilen plus fullt bagage. Det är någon eller några få veckor sommartid. Då blir det takbox helt enkelt.
Sedan åker man såklart somliga resor med alla i bilen någon helg sådär, men det är ändå få under året och förhållandevis korta resor. Då får det väl vara lite halvtrångt kanske, de få gångerna det faktiskt sker.
Resonerade att jag inte kan skaffa mig en stor bil för 99% av resorna som görs helt ensam, med helt tomt bagage.

Alla resonerar naturligtvis olika, men jag har ändå landat i att det kommer bli hur bra som helst för vår del, även om jag var tveksam till en början innan vi lånade hem bilen. Men är ni 2+2 lär det inte vara några bekymmer alls, så tillvida ni inte har ett behov av ett väldigt stort bagage ofta.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1486685
Sidofacken i dörrarna fram är så stora att man kan knö ner en unge eller två där ;-)
Har tyvärr ingen erfarenhet av barn och barnstolar i XC40. Det är rätt individuellt vad man klarar sig med, men visst, en V70 är ju optimal för att få med stort lass.
av Tiimpan
#1486709
jaronsso skrev: tis 01 feb 2022, 08:30
Tiimpan skrev: mån 31 jan 2022, 17:29
W.A.P.E. skrev: tis 18 jan 2022, 22:14 Liljas verkar skicka med 1500mil/år.
Vilket gör den lite mer konkurrenskraftig mot polestar2 som väl ligger på 4695:- ?
Volvo XC40 Recharge Core Edition/Beställ Nu https://www.blocket.se/annons/kalmar/vo ... u/99267978
Är det lönt att köra på Plus för 600kr/mån?
110kr/mån för tonade rutor får jag leva med tyvärr.
Riktigt sugen nämligen ! Bytta in Xc60 men frågan är ifall man klarar sig med en Xc40 med fru och 2 barn..
Jag har beställt en XC40 el, och jag har fru och tre barn :-)
Ena barnet varannan vecka dock, men oavsett är jag inte orolig alls för platsen i bilen. Tvärt om blev jag förvånad över hur stor den är i kupén när vi testade den ett par dagar. Akilleshälen är väl bagaget, men för mig personligen insåg jag snabbt att det är väldigt lätträknade antalet dagar vi är fem i bilen plus fullt bagage. Det är någon eller några få veckor sommartid. Då blir det takbox helt enkelt.
Sedan åker man såklart somliga resor med alla i bilen någon helg sådär, men det är ändå få under året och förhållandevis korta resor. Då får det väl vara lite halvtrångt kanske, de få gångerna det faktiskt sker.
Resonerade att jag inte kan skaffa mig en stor bil för 99% av resorna som görs helt ensam, med helt tomt bagage.

Alla resonerar naturligtvis olika, men jag har ändå landat i att det kommer bli hur bra som helst för vår del, även om jag var tveksam till en början innan vi lånade hem bilen. Men är ni 2+2 lär det inte vara några bekymmer alls, så tillvida ni inte har ett behov av ett väldigt stort bagage ofta.
Takbox kan såklart lösa en del problem med dåligt utrymme. :-) Blev mest lite fundersam varför man valt att tvinga in en att ta Plus för 600kr/mån för att få tag i pilotassist. Annars hade jag nog varit påväg redan nu för att beställa.
av DanA
#1486714
Gällande utrymme blev jag positivt överraskad också. Jag har beställt en XC40 el och testade att montera två bakåtvända barnstolar på höger sida fram och bak. Det är två stycken Besafe Izi Plus som är väldigt stora och jag skulle uppskatta att utrymmet längdmässigt är inte så mycket sämre för dessa stolar än min nuvarande V90. Skulle också säga att utrymmet bak på bredden också är ganska jämförbart och jag tror att det t ex ska gå att få in ett babyskydd i mitten om man skulle vilja. Bagaget är såklart lite mindre än i V90, men det var ganska lättlastat och man kunde ställa in en barnvagn och utnyttja höjden i bagaget på ett sätt som jag inte har kunnat i en kombi.

Att Pilot Assist inte är standard tycker jag också är lite konstigt. Dock gör ju Polestar samma på P2 och där är det ett ganska stort paket man måste ta. I Plus-modellen får man ju också Pixelljusen som ska vara mycket bättre än de tidigare ljusen på XC40 samt BLIS och elmanövrerad förarstol som ju kan vara värt en del för vissa.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]