Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
#1480178
perin skrev: tis 21 dec 2021, 22:25
HeavyMetal skrev:C40 borde ju ligga i detta forum precis som 60 seriens alla modeller ligger i ett forum!
Moderatorerna kan ju ändra till XC40 (18-) C40 (22-)
Ännu ingen forumsdel för C40?
Jag skrev om detta till gruppledar Admin för ett tag sen men har inte fått nåt svar ännu?
av jaronsso
#1480204
Lockis skrev: tis 21 dec 2021, 23:18
jaronsso skrev: tis 21 dec 2021, 10:15 Sådär - nu lagt en beställning på XC40 Recharge Twin Plus.
Leverans runt augusti.

Galet lång väntan innan den kommer, men ska inte byta bil förrän dess "ändå" (förmånsbil). Men man har ju aldrig någonsin behövt vara ute i så god tid för att få hem en bil. Min nuvarande V60 hade en levtid på 4-5 månader. XC40 ca det dubbla.
.. och med tanke på hur mycket som händer och sker inom bilvärlden idag får jag känslan av att min "nya" bil när den kommer inte kommer att vara så ny. Men det gäller ju princip alla märken nu. Det hinner presenteras och visas ett antal nya bilar under 10 månader som "kommer nästa år".
Grattis!

Jag lutar själv åt att gå på en BMW iX3. Snabb leveranstid. Och precis som du gäller det förmånsbil. Den långa leveranstiden på en xc40 i kombination med förslagen på ändringar kring förmånsvärden och bonus gör att det känns osäkert. Det i kombination med att det är jobb byte så hyrbil i 9 månader är inte intressant. Blir dyra 9 månader då 😂
Nice! :-)
Den är fin iX3. Rätt dyr dock, om man bygger den "själv".
Men storleksmässigt är den väl väldigt lik XC40 va? Jag har aldrig kört en iX3, men tittat på den i bilhall.
Låter som du gör helt rätt i och med jobbyte osv. Jag har nio långa månader, men svårt att göra något åt som sagt när min nuvarande bil går ut i augusti. Jag hoppas inte förmånsvärdena blir väldigt annorlunda. För en elbil borde det trots allt vara fortsatt OK.

Förresten.
Jag lånade en P8 ett dygn igår, och när jag hämtade min V60 igen, D3, kändes den verkligen tokgammal. Som en riktig traktor. Då är den ändå bara drygt två år gammal och är superfin verkligen :-) Det är sjukt egentligen. Men elbilen var så himla tyst i låga farter och helt sömlös i växlingen. Vid gaspådrag i V60n känner man ändå vibrationer, brummande och växlingen.
Däremot sitter jag nog aningen bättre i V60n. Har skinn med dynförlängning, osv. Märktes att stolarna var marginellt kortare i XC40n. Dock är det överraskande god plats i baksätet. Något bättre än i V60n faktiskt. Säkert marginellt kortare säten även där, men det gör att det blir bra med plats för benen. Kommer vara perfekt för barnen att sitta där.
Känner att jag gillar i och ursteget i XC40n med. Man sitter ju väldigt nära marken i V60 och får en fin körkänsla. Det är grymt för körningen, men nackdelen är i och ursteg. Börjar väl bli gammal...
av Lockis
#1480357
jaronsso skrev: ons 22 dec 2021, 08:12
Lockis skrev: tis 21 dec 2021, 23:18
jaronsso skrev: tis 21 dec 2021, 10:15 Sådär - nu lagt en beställning på XC40 Recharge Twin Plus.
Leverans runt augusti.

Galet lång väntan innan den kommer, men ska inte byta bil förrän dess "ändå" (förmånsbil). Men man har ju aldrig någonsin behövt vara ute i så god tid för att få hem en bil. Min nuvarande V60 hade en levtid på 4-5 månader. XC40 ca det dubbla.
.. och med tanke på hur mycket som händer och sker inom bilvärlden idag får jag känslan av att min "nya" bil när den kommer inte kommer att vara så ny. Men det gäller ju princip alla märken nu. Det hinner presenteras och visas ett antal nya bilar under 10 månader som "kommer nästa år".
Grattis!

Jag lutar själv åt att gå på en BMW iX3. Snabb leveranstid. Och precis som du gäller det förmånsbil. Den långa leveranstiden på en xc40 i kombination med förslagen på ändringar kring förmånsvärden och bonus gör att det känns osäkert. Det i kombination med att det är jobb byte så hyrbil i 9 månader är inte intressant. Blir dyra 9 månader då 😂
Nice! :-)
Den är fin iX3. Rätt dyr dock, om man bygger den "själv".
Men storleksmässigt är den väl väldigt lik XC40 va? Jag har aldrig kört en iX3, men tittat på den i bilhall.
Låter som du gör helt rätt i och med jobbyte osv. Jag har nio långa månader, men svårt att göra något åt som sagt när min nuvarande bil går ut i augusti. Jag hoppas inte förmånsvärdena blir väldigt annorlunda. För en elbil borde det trots allt vara fortsatt OK.

Förresten.
Jag lånade en P8 ett dygn igår, och när jag hämtade min V60 igen, D3, kändes den verkligen tokgammal. Som en riktig traktor. Då är den ändå bara drygt två år gammal och är superfin verkligen :-) Det är sjukt egentligen. Men elbilen var så himla tyst i låga farter och helt sömlös i växlingen. Vid gaspådrag i V60n känner man ändå vibrationer, brummande och växlingen.
Däremot sitter jag nog aningen bättre i V60n. Har skinn med dynförlängning, osv. Märktes att stolarna var marginellt kortare i XC40n. Dock är det överraskande god plats i baksätet. Något bättre än i V60n faktiskt. Säkert marginellt kortare säten även där, men det gör att det blir bra med plats för benen. Kommer vara perfekt för barnen att sitta där.
Känner att jag gillar i och ursteget i XC40n med. Man sitter ju väldigt nära marken i V60 och får en fin körkänsla. Det är grymt för körningen, men nackdelen är i och ursteg. Börjar väl bli gammal...
iX3 är faktiskt mer i klass med XC60. Så rätt mycket större än xc40.
av jaronsso
#1480477
Lockis skrev: tor 23 dec 2021, 19:44
jaronsso skrev: ons 22 dec 2021, 08:12
Lockis skrev: tis 21 dec 2021, 23:18

Grattis!

Jag lutar själv åt att gå på en BMW iX3. Snabb leveranstid. Och precis som du gäller det förmånsbil. Den långa leveranstiden på en xc40 i kombination med förslagen på ändringar kring förmånsvärden och bonus gör att det känns osäkert. Det i kombination med att det är jobb byte så hyrbil i 9 månader är inte intressant. Blir dyra 9 månader då 😂
Nice! :-)
Den är fin iX3. Rätt dyr dock, om man bygger den "själv".
Men storleksmässigt är den väl väldigt lik XC40 va? Jag har aldrig kört en iX3, men tittat på den i bilhall.
Låter som du gör helt rätt i och med jobbyte osv. Jag har nio långa månader, men svårt att göra något åt som sagt när min nuvarande bil går ut i augusti. Jag hoppas inte förmånsvärdena blir väldigt annorlunda. För en elbil borde det trots allt vara fortsatt OK.

Förresten.
Jag lånade en P8 ett dygn igår, och när jag hämtade min V60 igen, D3, kändes den verkligen tokgammal. Som en riktig traktor. Då är den ändå bara drygt två år gammal och är superfin verkligen :-) Det är sjukt egentligen. Men elbilen var så himla tyst i låga farter och helt sömlös i växlingen. Vid gaspådrag i V60n känner man ändå vibrationer, brummande och växlingen.
Däremot sitter jag nog aningen bättre i V60n. Har skinn med dynförlängning, osv. Märktes att stolarna var marginellt kortare i XC40n. Dock är det överraskande god plats i baksätet. Något bättre än i V60n faktiskt. Säkert marginellt kortare säten även där, men det gör att det blir bra med plats för benen. Kommer vara perfekt för barnen att sitta där.
Känner att jag gillar i och ursteget i XC40n med. Man sitter ju väldigt nära marken i V60 och får en fin körkänsla. Det är grymt för körningen, men nackdelen är i och ursteg. Börjar väl bli gammal...
iX3 är faktiskt mer i klass med XC60. Så rätt mycket större än xc40.
Fick känslan av att det är i huvudsak bagage som skiljer, men såklart något i kupén med.
Men jag tycker XC40 är förvånansvärt stor i kupén medan bagaget fått stryka på foten.
av Volvoeller
#1484335
Har någon sett de nya erbjudandet kring privatleasing för 3995 för xc40 my23 recharge (100% el). De låter ju rätt bra. Något man ska tänka på när man ev hoppar på ett sådant erbjudande?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1484359
Volvoeller skrev: tis 18 jan 2022, 18:26 Har någon sett de nya erbjudandet kring privatleasing för 3995 för xc40 my23 recharge (100% el). De låter ju rätt bra. Något man ska tänka på när man ev hoppar på ett sådant erbjudande?
Står inte så mycket, men det verkar vara 1000 mil/år i 3 år.

Teknik: Google Automotive Services, elmanövrerad baklucka, elvärmare och -kylare i kupén, parkeringskamera bak och parkeringssensor fram och bak.
Säkerhet: Lane Keeping Aid, Forward Collision Warning, trafikskyltsinformation och Run off Road Mitigation.


Frånpriserna avser basutrustning och motoralternativ. Eventuell leasingkostnad avser samma förutsättningar som nedan leasingsvillkor om inget annat anges.
Privatleasing Volvo: Volvo Inclusive privatleasing är inkl. serviceavtal och är beräknat på 0 kr kontantinsats, 1.000 mil/år och 36 månader.


https://www.bilia.se/bilar/volvo/bilmod ... rbjudanden
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1484369
Liljas verkar skicka med 1500mil/år.
Vilket gör den lite mer konkurrenskraftig mot polestar2 som väl ligger på 4695:- ?
Volvo XC40 Recharge Core Edition/Beställ Nu https://www.blocket.se/annons/kalmar/vo ... u/99267978
av Lockis
#1484435
W.A.P.E. skrev:Liljas verkar skicka med 1500mil/år.
Vilket gör den lite mer konkurrenskraftig mot polestar2 som väl ligger på 4695:- ?
Volvo XC40 Recharge Core Edition/Beställ Nu https://www.blocket.se/annons/kalmar/vo ... u/99267978
Dem verkar hämta hem mellanskillnaden på dragkrok :-)

-Dragkrok 395kr/mån 14k på 36 månader.

CBV vill ha
5465 för samma bil. Visserligen ingår allt i CBV (däck, försäkring, skatt, hyrbil vid service osv.)
i 5465 ligger klimatpaket, metallic, tonade rutor och dragkrok med. Så det känns rent spontant som att CBV är bättre än leasing.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1484446
Bra vinkling. Ös på med förslag som ni hittar.
Har det kommit några nya erbjudande nu efter att Volvos gick ut typ 17/1 ?
av ppcrulez
#1484510
Jag lade en order den 8/1 på MY 23. De hade precis fått priserna då.

3995kr/mån för 1000 mil/år
4395kr/mån för 2000mil/år
+ 600 kr/mån för plus paket

(1500 mil/år var nog 4195 elelr nått sånt) Jag tog 2000mil/år. Övermil var 10kr/mil vilket känns helt ok

Detta var på Bilia, exakt leveranstid skulle jag få i mitten på feb,
Senast redigerad av 1 ppcrulez, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]