Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1466582
Jag fick samma problem efter uppdateringen.

Gjorde en fabriksåtetställning i bilen i dag och nollade appen (android) men då blev der väldiga problem att para ihopp telefonappen med bilen igen, när det tillslut fungerade så funkar appen äntligen bra. Förut tog det väldigt lång tid att visa batterstatus mm men nu går det väldigt fort.

Skickat från min SM-F926B via Tapatalk

#1469873
Har haft en del problem med appen på min XC40 Recarge också.
Efter senaste uppdateringen tappade bilen kontakt med nätet, och således lutade appen fungera. Men fick den att fungera igen efter att ha startat om systemet (tryck 20 sek på hemknappen).

Dock har jag nu problem med att google assistenten inte fungerar som den ska. Den säger att internetanslutningen inte är tillräcklig. Dock fungerar spotify osv, så anslutning finns.
#1494464
LarsGunnarLars skrev:Idag är det April 2022 och inte ens nu fungerar som det en gång blev lovat . undrar om inte Google Volvo tagit vatten över huvudet.
Ja, det är mycket tråkigt att detta inte är fixat ännu. Jag har bestämt mig för att gå över till en helelbil och hade XC40 som första val. Men det blev en Mercedes EQB i stället. Otroligt härlig bil att köra och förhoppningsvis leva med. Hade egentligen klarat mig med en EQA om det inte hade varit för baksätet. Man sitter med knäna i armhålan. Så det blev en EQB med leverans i december.
#1498084
LarsGunnarLars skrev: fre 01 apr 2022, 14:22 Idag är det April 2022 och inte ens nu fungerar som det en gång blev lovat . undrar om inte Google Volvo tagit vatten över huvudet.
Ja det är riktigt, riktigt dåligt. Skandal att nya mjukvaror inte inkluderar mer saker. Senaste gör att jag inte kan använda googleassistent med röst annat än att trycka på knappen på ratten. ”Ok Google” funkar inte. Får väl bli ytterligare en fabriksåterställning för att ev få det att fungera. :bored:

Får det inte att få ihop. Trodde Google skulle satsa miljarder på att detta skulle bli mjukvarornas mjukvara (frånsett tesla då kanske) då väl Volvo och polestar var först ut med automotive. Det var upp till Google att bevisa att det kan vara en episk programvara för bilar för att få fler märken som kunder. Låt 300 programmerare och ingenjörer arbeta för Volvo gratis. Just nu är man i ingenmansland och jag fattar fortfarande inte om det är Google eller Volvo som gör det så trögrörligt. Google har ju tyvärr flera nedlagda projekt bakom sig men vägrar att se att detta kan vara ett av dem.

Nöjd med bilen i övrigt men mjukvaran är verkligen smolk i glädjebägaren…
#1502482
EeyUp skrev: fre 17 jun 2022, 11:38 Google gör ramverket i bakgrunden. Går sjukt trögt men dem säger att dem ska satsa i år på massa nytt.

Allt som hör till appen är Volvo som gör och det går ännu trögare. Fattar inte att dem inte ens har samma funktionalitet som gamla infotainment ännu nu när dem även har AAOS till v90 och xc60.
Man undrar lite som en lekman var proppen sitter?
- Mycket svårt jobba med funktioner för Google Android Automotive?
- Volvos mjukvaruavdelning kraftigt underbemannade så de inte klarar hålla flera infotainment system igång med utveckling och underhåll samtidigt (Sensus infotainment och Google infotainenment?)
- Borde väl bli lättare från och med MY23? Då har väl alla Volvos bilar Google infotainment? Då behöver de ju bara utveckla för Google infotainment.

Det jag inte kan begripa är att XC40 ren elbil har haft Google infotainment redan från början när bilen släpptes ut på marknaden, och det var väl ca 2-1/2 år sen. Men trots att det gått så lång tid är väl en XC40 elbil med Google infotainment rätt långt från vad en Volvo med Sensus infotainments sista årgångar kan visa upp? Vad tusan har Volvo gjort under hela 2-1/2 år för XC40 elbil med Google infotainment och Volvo Cars appen till den bilen? Om det inte är mer i infotainmentsystemet än vad det är i min "Google-bil" (V90 T6 Recharge MY22, Plug-in Hybrid) är det allt lite magert? Eller är XC40 elbilsägarna nöjda med sitt Google infotainment och Volvo Cars appens funktioner (jämför gärna med Sensus och appen till den ni som kan detta).

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]