Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AddeXC70
#1367859
Hur har ni resonerat kring tillvalet Värmepump?
Har försökt att hitta information om denna behövs eller ej men inte hittat någon info om vad den är till för. Min Volvo säljare visste inte heller...
Jag vill kunna förkonditionera bilen liknande man gör idag med klimatpaketet för standard bil.
av AddeXC70
#1367897
Så funktionaliteten är densamma fast med värmepumpen så blir värmaren lite mer energisnålare? Borde inte denna vara standard i de nordiska länderna...
av S80-04
#1393300
AddeXC70 skrev: tis 03 mar 2020, 06:38 Så funktionaliteten är densamma fast med värmepumpen så blir värmaren lite mer energisnålare? Borde inte denna vara standard i de nordiska länderna...
Varför som tillval när det inte kostar extra?
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1394299
Varmepumpen sparer litt energi, og gir dermed noen km lenger rekkevidde den delen av året kupeen må varmes opp.

Jeg tok den med i bestillingen da ekstra rekkevidde kan komme godt med.

Forvarming via app vil du få uansett slik jeg forstår det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av svergie2
#1394404
En värmepump är mycket mer effektiv, men dyrare att tillverka. Används inte bara vid förkonditionering av kupén. Enligt Bosch levererar en värmepump på 1 KW samma effekt som en vanlig 2 eller 3 KW värmare. Vad kostar tillvalet?

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk


Användarvisningsbild
av fjohan82
#1394473
svergie2 skrev: mån 03 aug 2020, 07:26 En värmepump är mycket mer effektiv, men dyrare att tillverka. Används inte bara vid förkonditionering av kupén. Enligt Bosch levererar en värmepump på 1 KW samma effekt som en vanlig 2 eller 3 KW värmare. Vad kostar tillvalet?

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk
6900:- är listpriset på den, men handlarna har väl till viss mån möjlighet att justera priserna (=rabatter).
Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]

Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 fö[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]