Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PeterNi
#1380474
Tja!

Har haft min bil i snart ett halvår.
Jag fick två uppdateringar av appar när jag körde hem bilen första gången, inget sen dess...
Står ju i menyn även systemuppdateringar, inga av dessa heller.
Kartuppdateringar funkar dock.

Samma för er?

mvh
Peter
#1380509
Har du haft bilen uppkopplad mot Wi-fi? så fort wi-fi stängs av så försvinner uppdateringarna - kommer fram igen då den är uppkopplad igen.

Kartorna via navigatorn går på annan uppkoppling (samma som VOC verkar det som).


Skickat från min iPad med Tapatalk
#1380598
PeterNi skrev: mån 18 maj 2020, 13:51 Tja!

Har haft min bil i snart ett halvår.
Jag fick två uppdateringar av appar när jag körde hem bilen första gången, inget sen dess...
Står ju i menyn även systemuppdateringar, inga av dessa heller.
Kartuppdateringar funkar dock.

Samma för er?

mvh
Peter
Volvo kör bara mjukvaruuppdateringar vid service för att säkerställa att systemet blir korrekt uppdaterat. Ska tydligen bli möjligt via OTA i framtiden.

Jag får sällan uppdateringar av appar. Hänt 4 ggr på 2 år. Kartor hämtas oftare men jag har begränsat till endast Sverige då det tar en del data. Går att ladda ner via USB-sticka från webben. Samma med röststyrningen.

Vad Volvo menar med "systemuppdateringar via Sensus" har jag ingen aning om. Aldrig hänt på dessa år. Kanske kan vara själva Sensus, men det är tveksamt då den uppdateras vid service.
#1380646
ok, tack då har vi ungefär samma upplevelse.
#1380656
iigloo skrev: tis 19 maj 2020, 01:39
PeterNi skrev: mån 18 maj 2020, 13:51 Tja!

Har haft min bil i snart ett halvår.
Jag fick två uppdateringar av appar när jag körde hem bilen första gången, inget sen dess...
Står ju i menyn även systemuppdateringar, inga av dessa heller.
Kartuppdateringar funkar dock.

Samma för er?

mvh
Peter
Volvo kör bara mjukvaruuppdateringar vid service för att säkerställa att systemet blir korrekt uppdaterat. Ska tydligen bli möjligt via OTA i framtiden.

Jag får sällan uppdateringar av appar. Hänt 4 ggr på 2 år. Kartor hämtas oftare men jag har begränsat till endast Sverige då det tar en del data. Går att ladda ner via USB-sticka från webben. Samma med röststyrningen.

Vad Volvo menar med "systemuppdateringar via Sensus" har jag ingen aning om. Aldrig hänt på dessa år. Kanske kan vara själva Sensus, men det är tveksamt då den uppdateras vid service.
Jag har för mig att man kan ladda ner kartor till minimum Skandinavien och inte endast Sverige om dom nu inte ändrat något nyligen?
#1380730
HeavyMetal skrev:[quote=iigloo post_id=<a href="tel:1380598" data-original-title="" title="">1380598</a> time=<a href="tel:1589845144" data-original-title="" title="">1589845144</a> user_id=25507]
[quote=PeterNi post_id=<a href="tel:1380474" data-original-title="" title="">1380474</a> time=<a href="tel:1589802683" data-original-title="" title="">1589802683</a> user_id=37642]
Tja!

Har haft min bil i snart ett halvår.
Jag fick två uppdateringar av appar när jag körde hem bilen första gången, inget sen dess...
Står ju i menyn även systemuppdateringar, inga av dessa heller.
Kartuppdateringar funkar dock.

Samma för er?

mvh
Peter
Volvo kör bara mjukvaruuppdateringar vid service för att säkerställa att systemet blir korrekt uppdaterat. Ska tydligen bli möjligt via OTA i framtiden.

Jag får sällan uppdateringar av appar. Hänt 4 ggr på 2 år. Kartor hämtas oftare men jag har begränsat till endast Sverige då det tar en del data. Går att ladda ner via USB-sticka från webben. Samma med röststyrningen.

Vad Volvo menar med "systemuppdateringar via Sensus" har jag ingen aning om. Aldrig hänt på dessa år. Kanske kan vara själva Sensus, men det är tveksamt då den uppdateras vid service.
[/quote]

Jag har för mig att man kan ladda ner kartor till minimum Skandinavien och inte endast Sverige om dom nu inte ändrat något nyligen?[/quote]

Stämmer bra. Skandinavien är ikryssat.
#1388307
idag fick jag då en uppdatering av Record & Send app´n...

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]