Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hjesan jag ser att man kan köpa till Polestar Engineered Optimisation till sin xc60.
Men vad är det man får egentligen? Dvs vad ger det?
Extra hästkrafter? annan fjädring (kräver det gasdämpningen)? ett extra drive mode? eller?

Polestar Engineered Optimisation-programvaran ger ännu exaktare respons och mer balanserad körning. I samarbete med Polestars tekniker har vi optimerat betydelsefulla prestandaområden såsom växlingsprecision och gasrespons. Med det nya körläget i centerdisplayen kan du enkelt aktivera en än mer dynamisk körupplevelse.
Alltså det man får om man väljer till tillvalet "Polestart Engineered Optimization" som finns om man konfigurerar en xc60 på "Bygg din volvo".
Alltså inte själva Polestar Engineered modellen av xc60 bilen utan det tillval man kan addera för ca 10000sek
Bilagor
Screenshot 2025-02-19 150910.jpg
Screenshot 2025-02-19 150910.jpg (77.61 KiB) Visad 1772 gånger
Jag köpte det till min bil och det ger dig ett litet större hål i plånboken. I övrigt inte ett skvatt. Mina mest bortkastade pengar i modern tid. Rysslandsfonder är en bättre investering.
Tjena,

Du kan ju gå in på denna sida och knappa in ditt Reg.Nr så får du upp en lista på vad det ger. Sen kan du klicka på "Se alla specifikationer" så blir det lite mer detaljerat.

Jag optimerade min V70 och det blev betydligt bättre driv i både acceleration och växellåda. Värt pengarna för min del!
Men det beror på vilken motor du har och hur mycket det går att optimera antar jag.

Är det en synvilla att dörrhandtagen h[…]

S60 T8 Polestar -24

Ja, med spacers. Vilket mått du bör ha […]

Fick hem mina "nya" Good Year som till m[…]

Smalare däck

Då hade jag valt fälgar på 18x8&r[…]