Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swehiort
#1575752
Har ny XC60 Recharge med Google.
Det verkar vara så att om man vill kunna vara inloggad på Youtube jämt, så måste man aktivera pinkod.

Är det verkligen så, eller har jag missat något?

Hade helst sluppit knappa på skärmen när jag skall köra.
Användarvisningsbild
av bem
#1575787
Kar du knappat in uppgifter om ditt Google konto (mail) i bilens inställningar? Kanske går bättre då (om du inte redan gjort det)? Nu använder jag själv inte Youtube i bilen (har V90 MY22 med Google infotainment) men det första jag gjorde när min bil var ny var att knappa in konton som det fanns möjlighet knappa in i bilens inställningar bl.a. mitt Google konto (mail). Pincode i Youtube har jag aldrig sett det frågas efter men så använder jag bara Youtube ibland på min dator och mobiltelefon, inte i bilen.
Användarvisningsbild
av Swehiort
#1575839
Japp, jag har knappat in mitt Google konto där man kan. Verkar vara så att för att skydda min info som man kommer åt bara man har bilnyckeln, så måste man ha pinkod. Väljer jag att ta bort pin-kod så loggas jag ut från Youtube, och historiken raderas i Youtube appen.
Användarvisningsbild
av bem
#1575882
Synd pincode inte kan sparas mellan varven. Man undrar ju varför det skall behövas pincode i Youtube bilappen, när det såvitt jag vet inte behövs annars (dator, mobil). Är det bilens pincode man behöver ange eller är det en pincode som bara används i Youtube appen i bilen?
Användarvisningsbild
av Swehiort
#1575890
Här verkar det som man har ett val att inte "hålla din profil och ditt Google-konto privata", men väljer man bort koden loggas man ut från Youtube....
Användarvisningsbild
av bem
#1575898
Jag skulle nog prova en pling till Volvo Cars kundsupport. De brukar vara trevliga och hjälpsamma (det lilla jag haft kontakt med dem på telefon), men de vet inte allt, men borde om de inte vet på rak arm kunna ta reda på hur det är tänkt funka ang "problemet". Säkrast sitta i bilen när man ringer. Kan ju vara en förbättring som behövs i bilens mjukvara och om man tror det kan man i Volvo Cars appen kontakta Volvo via Pratbubblan i nederkant och sen antingen "Kontakta oss" eller "Lämna feedback". Kan nog vara värt beskriva problemet och föreslå de fixar detta, om det går, i ny mjukvara i framtiden.
Användarvisningsbild
av Swehiort
#1575901
Chattade med supporten då min fru har bilen idag, men inte helt säker på att dom förstod...
Dom rådde mig att avaktivera två-faktor autentiseringen. Skall testa det.
Öppna bilen

Vet ej hur det gått för TS, men fö[…]

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]