Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1575717
Jag har en ny XC60 Recharge.
Har två profiler i bilen,
Jag och min fru.
Har kopplat Volvo Cars appen till båda profilerna.
Körjournal är aktiverat i bilen för mig som har rollen "administratör".
När jag är inne i bilens menyer med min frus profil ser jag att körjournal står som aktiverat.

Trots detta ser jag bara körningar som görs när min profil är aktiverad.... :-(

Några tips?
#1575785
Hur ser det ut i Volvo Cars appen, (Bil-ikonen i nederkant, Körjournal)? Ser du även där bara dina resor du gjort med din adminprofil?
Jag skulle nog prova ett telefonsamtal, när du sitter i bilen, till Volvo Cars kundsupport:
https://www.volvocars.com/se/support/contact

Tycker själv det där med profiler är lite halvsvårt (jag har en V90 Recharge MY22).
Kanske du måste tillåta nåt med hennes profil vald så kördata lagras medan hon kör med sin profil? Det finns en massa inställningar vad man kan tillåta olika funktioner och appar får samla in, i bilens inställningar. Jämför med din profil aktiv (ta bilder med mobilen), sen aktiverar du din frus profil och jämför om det är nån skillnad i inställningar.
#1575792
Tack för din input.
Jag ser att körsjournal är godkänt när jag är i hennes profil i bilen.
Den informationen är "skuggad" och kan inte ändras av henne, så det verkar styras av min profil som har "administratörs" status.

Får nog göra som du säger och prata med supporten.
#1576070
Detta är löst nu:
När jag var inne med min frus profil såg jag att appen Körjournal (Driving Journal) inte hade förbockat att dela plats.
Detta var problemet, och hade troligen inget med att hustrun var inloggad med mitt Volvo ID.
Nu har hon iallafall ett eget som att Volvo Support rekommenderade det.
Nu funkar allt som det skall och alla resor loggas kan ses av både mig och min fru i respektive app.

Tack det verkar faktiskt rätt logiskt att det[…]

Öppna bilen

Vet ej hur det gått för TS, men fö[…]

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]