Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1575573
Hej.
Sneglar lite på en V60, 2020-2021, och undrar hur kvalitén på ljudet i Momentum bilarna med High Performance 9" är jämfört med ljudet som finns i ex V70 Momentum 2014? Personligen tycker jag ljudet i min 2014 V70 är helt ok efter lite inställningar på equalizern, både på musik via blåtand samt lokala P4 som jag upplever har klart bättre ljud än de kommersiella stationerna...

Med det sagt, vill jag inte byta till en V60 Momentum om det visar sig att ljudet är en nedgradering. Då får man vänta tills nån med HK ljud dyker upp.

Om någon gått från Momentum runt 2013-2014 till nyare V60 Momentum, hur upplevde ni ljudet i den senare? Sämre, likvärdigt eller kanske aningen bättre?
Mvh
#1575611
Ha bara inte för stora förväntningar på en bil som har Premium sound, Harman Kardon, om det går därhän. Jag har det i min V90 MY22. Tycker inte det är så speciellt mycket bättre än det ljud som var i min V70 MY14 (var en Momentum Business) som hade High Performance ljudanläggning, förstärkare 4x20 W och 6 högtalare. Premium sound, Harman Kardon är OK, men jag har aldrig tyckt wow vilket ljud (det tyckte jag dock i en annan V70 jag hade tidigare som hade Volvos värsting ljudsystem).

Nyare SPA-plattformsbil:

High Performance:
Högtalarna för diskant, bas och mellanregister är åtskilda och interagerar för utmärkt ljudåtergivning. Det här kraftfulla audiosystemet på 220 W med tio högtalare.

Premium sound, Harman Kardon:
De 14 hifi-högtalarna inklusive en luftventilerad subwoofer drivs av en 600 W digital förstärkare och är skräddarsydda för den unika akustiken i din Volvo. Resultatet är en kraftfull, kristallklar surround sound-upplevelse. En unik mjukvara för ljudbehandling optimerar högtalarnas respons för att säkerställa att de fungerar i perfekt harmoni.

Bowers & Wilkins High Fidelity audio system:
Detta avancerade ljudsystem på 1 410 W har utvecklats tillsammans med de välrenommerade ljudtillverkarna Bowers & Wilkins och ger exceptionell klarhet och realism till din musik – var du än sitter i bilen. De 15 separata hifi-högtalarna – inklusive den ikoniska Tweeter-on-Top-centerhögtalaren – är sömlöst integrerade i kupéns arkitektur för att omge dig med ett rent ljud som ger en känsla av rymd och känns verklighetstroget, precis som artisten själv hade velat ha det. Bowers & Wilkins avancerade högtalarmaterial ger en otroligt ren, detaljerad och engagerande lyssningsupplevelse, medan Nautilus Technology förfinar ljudet ytterligare. För att möjliggöra mycket djupa bastoner utan distorsion har en luftventilerad subwoofer innovativ teknik som låter den pulsera stora mängder luft, utan att inkräkta på bagageutrymmet. Fyra rumslägen inklusive "Konserthall" och "Jazzklubb" innebär att du kan återskapa akustiken från ett visst rum i din Volvo, så att du kommer ännu närmare musiken. Hela upplevelsen utstrålar kvalitet och gediget hantverk – de flesta högtalarpanelerna är i rostfritt stål och de silverfärgade högtalarkonerna gjorda av Bowers & Wilkins unika Continuum-material.
Öppna bilen

Vet ej hur det gått för TS, men fö[…]

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]