Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1575555
Hittade en tråd från 2017 där det står att VOC felaktig varnat för rutor som skulle varit öppna men sen inte var det.

viewtopic.php?t=135611

Vår dotter måste igår kväll fått tag i bilnyckeln och lekt med den, för nu på morgonen knackade grannen på och sa att alla våra rutor var helt öppna. Antagligen har hon lyckats hålla in knappen för att låsa upp…

Jag är dels förvånad över att det ens går att öppna alla rutor med nyckeln, ser inte riktigt syftet med det. Absolut att kunna stänga alla rutor med nyckel , men att öppna?
Mest är jag förvånad över att appen inte varnat för att rutorna stått öppna fast bilen varit låst. Den är ju duktig på att säga till när bilen står olåst annars. Som tur har det inte regnat inatt 😬

Är det borttaget att appen säger till om någon ruta är öppen, eller ska den göra det men att det inte funkat för oss av någon anledning?
#1575561
Vad har du för Volvo, modell och årsmodell?

Jag har läst nåt entaka inlägg tidigare här på forumet om nån som hade strul med att rutorna på bilen av sig själv åkte ner.
Om du söker på forumet med några väl valda nyckelord kanske du hittar det eller de inläggen.

Jag har en V90 MY22 men aldrig råkat ut för det du beskriver. I Volvo Cars appen i en bil med Google infotainment så kommer en varning, en orange markering, på den rutan som är helt eller delvis nere, se bilden nedan. Nån Notis kommer inte såvitt jag sett men vore vettigt om det kom. Det skall komma i framtida uppdatering (på bilar med Google Infotainment) att man får Notis om ifall bilen år olåst, se bild 2. Annars måsta man ju kolla på hänglåset i Volvo Cars appen om den är stängd (låst) eller öppet (olåst).
Bilagor
V90MY22_öppen_dörr_Volvo_Cars_appen.jpg
V90MY22_öppen_dörr_Volvo_Cars_appen.jpg (190.9 KiB) Visad 335 gånger
V90MY22_notis_Volvo_Cars_appen.jpg
V90MY22_notis_Volvo_Cars_appen.jpg (84.75 KiB) Visad 335 gånger
#1575565
V60 -21.

Provade söka bland tidigare trådar men lyckades
IMG_0639.jpeg
IMG_0639.jpeg (178.99 KiB) Visad 316 gånger
inte hitta rätt då i alla fall 😊
Det står fortfarande i appen att rutorna skulle vara öppna fast de är stängda sen grannen sa till… Jag tror nog dottern kan vara boven i detta drama, så är inte direkt orolig för att de skulle åkt ner av sig själva. Inte om det inte sker igen vill säga 😊

Notis när bilen är olåst får vi redan och har fått sen vi köpte den i november -23, så den uppdateringen verkar vi redan ha i alla fall. Men eftersom bilen stått låst och den inte sagt något annat, så borde bilen reagera på att rutor är öppna när den är låst.

Kanske får skicka in det som förslag till Volvo 😁

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]