Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kaffeslurk
#1574315
Nu har anläggningen som gjorde senaste besiktningen skickat rätt uppgifter till Transportstyrelsen och siffran stämmer på flera sidor än deras egna "Fråga VV".

Då känns det ju mer motiverat till ev. köp, det enda jag tänker på nu är om det ligger ett fysiskt papper i bilen från besiktningen med fel siffra, men då hänvisar man kanske bara till mänskliga faktorn på besiktningen? Rätt siffror står ju på nätet nu .....
Användarvisningsbild
av bem
#1574319
Kaffeslurk skrev: ons 27 mar 2024, 08:10 Nu har anläggningen som gjorde senaste besiktningen skickat rätt uppgifter till Transportstyrelsen och siffran stämmer på flera sidor än deras egna "Fråga VV".

Då känns det ju mer motiverat till ev. köp, det enda jag tänker på nu är om det ligger ett fysiskt papper i bilen från besiktningen med fel siffra, men då hänvisar man kanske bara till mänskliga faktorn på besiktningen? Rätt siffror står ju på nätet nu .....
Tidigare besiktningsprotokoll borde väl vara korrekta ang milen. Om inte så skall vid service korrekt miltal ha skrivits in i serviceboken. Det kan väl inte ha skrivits fel överallt. Och nog borde det väl gå att få ett intyg av en Volvoverkstad som kan "läsa ut" exakt vägmätarställning? Men det kanske går att manipulera av en kunnig i och för sig. Lite borde man väl se på skicket om en bil t.ex. gått 3000 mil eller 8000 mil? Man kan ju ha osäkerheten ang miltalen som ett prutargument också, och att man vill ha ett intyg (från en 3-part) att bilen verkligen rullat milen som vägmätaren står på, om man är orolig.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]