Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Radek
#1572889
Hej

Registrerat mig här bara för att ställa en pinsam fråga. (Kommer säkert fler sen)

Köpte en xc60 22:a momentum advanced 2 jadda jadda.. par veckor sedan och hunnit tvätta den två gånger i en gör-det-själv-tvätt. Bilen har en fiffig funktion så man kan öppna bakluckan med en fotrörelse och såklart triggas denna när jag spolar på fel ställe. Störigt, men Inga större problem eftersom jag då inte siktar med högtrycks-sprutan in bagaget.

Men, nu är jag livrädd för att köra in bilen i en automatisk tvätt. Hur gör man där?

Sitter på bilmånsson för lyktbyte nu och passade på fråga teknikern. Han frågade de andra men ingen visste. Däremot kunde de berätta de haft en polestar inne som råkat ut för exakt detta med skador. Bakuckan öppnades inne i en automattvätt. De kunde också berätta funktionen inte går att stänga av och att de själva tvättar på garageuppfarten. Infon lugnar inte nerverna

Detta inlägg kunde ha gjorts kortare men jag hoppas någon har mer info ang detta än volvo teknikerna.
#1572894
Jag kör nyckeln kvar i bilen i mugghållaren där nyckel symbolen är när jag kör gör det själv tvätt. Kör jag automattvätt så nyckeln på samma ställe samt låser dörrarna. Inga problem med att bakluckan åker upp. Har för mig att det står t.o.m i manualen att nyckeln ska placeras där. När nyckeln är en liten bit ifrån bakluckan (kanske 1m) så piper det bara om luckan och den öppnas inte när man stoppar in foten under. Har testat. :) min är en -23:a
EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]