Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
#1572214
När du säljer bilen om ett par år tror jag att det spelar väldigt liten roll om bilen är servad på Bilia eller Mekonomen. Det är betydligt viktigare att det finns stämplar vid rätt tidpunkt.

På en bil som bara är ett fåtal år gammal kanske det spelar liten roll. Men även där tror jag inte skillnaden är stor.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1572219
@Bosse78, Lämpligen så fråga de om vad som ingår. Men fråga andra Vovo ÅF med, inte ovanligt att det kan skilja en en hel del eller så på att köra 15 mil t/r. Vill minnas att jag fick förslag som varierade upp till 3500kr mer och 1200kr mindre av olika ÅF än där jag brukar serva
Användarvisningsbild
av sewen
#1572226
Bosse78 skrev:Jag hade gärnat serva bilen själv och sparat 8000:- arbetskostnad, men man vill ju ha den där jävla stämpeln! Gissar att en stämpel från t ex Meconomen värderas lägre vid en försäljning ?
Det gör den säkert. Men hur mycket? 8000kr mindre?
av Lobocut
#1572273
valln skrev: tis 05 mar 2024, 19:50 Vad gäller om man kört högst 1500 mil sen senaste service?
När går det att ta?
Om det är under 1500 mil sedan förra service, så kan man göra en "anpassad basservice" . Det är bara oljefilter och olja som byts då. Den kan dock inte göras två gånger i rad. Så nästa service efter den anpassade basservicen blir då en full service, oavsett hur långt du har kört.
Användarvisningsbild
av Bosse78
#1572442
Inte orkat ringt dom än, men kom på nu att dom alltid automatiskt brukar lägga till otyget byte av bromsvätska (1300:-ish) så tar man bort det landar det nog runt 9k. Det är dock ändå 2k mer än vad jag trodde det skulle bli.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1572443
@Bosse78, Intressant, bromsvätska vid service tar min Volvo ÅF 800kr för, det är ändå rätt stor skillnad de håller. Men folk betalar ju :)
Användarvisningsbild
av Bosse78
#1572956
Bosse78 skrev: tor 07 mar 2024, 10:09 Inte orkat ringt dom än, men kom på nu att dom alltid automatiskt brukar lägga till otyget byte av bromsvätska (1300:-ish) så tar man bort det landar det nog runt 9k. Det är dock ändå 2k mer än vad jag trodde det skulle bli.
Nu ringde jag och kolla! Det var inga extra grejer som bromsvätska pålagt utan bara servicen kostar 10 226:-! Dom påstår att bara materialet kostar närmare 5k vilket jag har svårt att få ihop! Någon som kan rekommendera serviceverkstad inom 10mils radie från sthlm ???
av Rompa
#1572957
Volvo Car i Arlanda Stad; jag har lämnat mina Volvovisar där och är mkt nöjd. Ganska liten verkstad men super bra att ha att göra med. Har alltid funkat kanon.

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]