Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zedmo
#1571698
Någon mer som står inför detta problem?

Ibland korrigerar det sig själv efter att ha stängt av och på bilen, eller efter återställning av infotainmentsystemet. Men även de tricken fungerar inte alltid...

Programvaran är uppdaterad.
av LJN
#1571709
Tips som du kanske redan har provat? När det gäller LTE så är det kommunikationsmodulen som ska "startas" om vid aktiv bil - gör så här. Kommunikationsmodulen: Tryck på defroster-knappen tills SOS-knappen i taket börjar blinka, sen får ni trycka på knappen en gång till för att stänga av defroster. Det tar sedan 1-2 minuter innan LTE symbolen blir "aktiv" igen.
#1571796
Också haft strul senaste 2 dagarna... men efter omstart av mjukvaran igår så har det funkat. Måste säga att jag är grymt besviken på min nyligen införskaffade V60 recharge -23. Har haft mkt mjukvarubuggar, omstarten mm mm. Dessutom saknar jag mkt info om bränsleförbrukning i appen, men även i bilen. Min gamla V70 -16 var betydligt mer välfungerande och fler inställningsmöjligheter och info...
Känns som volvo inte lyssnar på sina kunder. Har suttit med supporten flertal timmar men bara info om återstart av mjukvara och ett beklagande om att appen inte fungerar fullt ut än (fast det står i manualen att bränsleåtgång/el sk visas i körjournalen).

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]