Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Melmac
#1570803
Hade bilen inne för koll av ena dimljuset/kurvljuset samt hjulinställning efter att ha kört ner i ett av alla stora hål i vägen till jobb.
Som tur var det bara inkopplingen till dimljuset som hoppat ur så det blev lite billigare än befarat.

Nu har jag märkt att rattvärmen slutat fungera. Den fungerade morgonen efter när jag stängde av autostarten av rattvärmen (då det inte hände något) och sen startade den igen manuellt. Sen dess fungerar den inte. Står att den är igång i displayen men ingen värme.

Har kollat säkring nr 13 i säkringsboxen under handskfacket (Wow vilken ointelligent placering!!) och den såg hel ut. Bytte ut den mot en ny ändå men utan resultat.

Vad fan kan vara fel?
Användarvisningsbild
av bem
#1570808
Kanske kan vara t.ex. strömmatningen till styrenheten för rattvärme saknas, styrenheten för rattvärme kastat in handduken, värmeelementet i ratten fått avbrott. Man borde väl kunna hitta orsaken om man kopplar in bilen till Volvos diagnostikprogram VIDA, på en Verkstad eller om du har nån du känner som har VIDA.
av Melmac
#1570817
De fann inga felmeddelande när bilen var inne (Inte ens för dimljuset!?) så nått har hänt precis efter. Får ta det på servicen senare i år.
av Melmac
#1570868
Mycket märkligt. Efter många försök stängde jag den automatiska igångsättning av värmen under 10 grader.
Nu gick den igång fast svagt. I displayen står det A och 3 streck, går man in i inställningar är Autofunktiinen inte ibockad.
Verkar vara ett mjukvarufel!
Vågar man dra batteriet?
av LazerHawke
#1576308
Melmac skrev: ons 17 apr 2024, 15:57 Jaha, idag var det kallt på morgonen så jag satte igång råttsvärmen av gammal vana. Den fungerade!!!!
Hur är det möjligt???
Vissa funktioner styrs av temperaturen typ exempel bakrutetorkaren inaktiveras vid en viss temperatur för att inte skada armen

Så borde vara något likande där med ratten styrd av temperatur

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]