Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thisko
#1570943
UnleashFusion skrev: sön 18 feb 2024, 17:47
Thisko skrev: sön 18 feb 2024, 17:03 Jo exakt. den här bilen har ju allt man kan önska sig, förutom just glastak. Bowers and Wilkins är ju inte jättelätt att hitta dessutom. 5000 enkla mil, leasingbil, SoV, 335.000:-.. jag gillar volvo, och särskilt t6 när jag provade men tänker att man kanske sitter med grisen i säcken om man vill byta in den/sälja den om 3 år.
Priset den du tänkt köpa skulle jag säga är i klass vad blockets utbud +/- 20-50tkr emellan för dom milen(billigare finns men såklart flyger milen)
Skulle du t.ex välja välja T6 RE - får du en "nyare" årsmodell(MY20/21) men dessvärre är utrustningsnivån väldigt tråkiga/undermåligt/tyg-stolar. Får även benämningar såsom "Inscription Expression" typ en liten uppgradering från en "Momentum".

Kör på; du kanske kan pruta några tusen till ifall handlaren vill bli av med den ;-)
Jo. Jag kikar annonsen och den låg ute 2018-10-23 för 459.000:- med 925 mil på mätaren, 5 månader gammal. 335.000:- för en snart 6 år gammal bil med 5100 på mätaren känns väldigt dumt ekonomiskt. Har hållt mig i flera år från att köpa, men nu finns både ha och behovet där så har väl inget val.

Räknar med att ha bilen minst 3 år och kör som mest 1500 mil per år. Då kommer den ligga på 9500 mil och vara 9 år gammal 2027, så jag är ändå lite tveksam då jag åtminstone vill undvika enormt värdetapp. Svårt att sia om med hur marknaden ser ut, men jag tror inte elbilen kommer ta över, utan snarare gå bakåt. Det är bara en galen ide som inte fungerar strukturellt eller ekonomiskt.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]