Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1570587
hellosailor skrev: lör 17 feb 2024, 11:52 Vad ska jag klpa, och var?
du kan köpa via www.wipers.se antingen torkarblad(antagligen har du spolning+eluppvärmning) för nästan 1000kr.. eller så väljer du enbart att byta gummit(som då kostar 459kr. skriver du in rabattkod: "jagrullar123" får du 12% rabatt. och du får med monteringsanvisning hur man byter gummit.
viewtopic.php?f=86&t=173193&hilit=torkarblad

(OBS: ifall du inte ser "rabattkod-fältet" vid kassan klicka på "visa kundvagnen" -innan du betalar.
#1570689
En annan vild tanke är att gå in på Bilia. Då kostar gummina 475 kr, så några kr dyrare, men är ju originalgummin om man tycker det är viktigt. För min del skulle priset behöva skilja mer för att jag skall gå och beställa via en webbshop på nätet, och inte vet vad man får. Kvaliteten kan vara lika bra, eller mycket sämre.
Ja just det, wipers säljer ju originalgummin också. Dyrare än Bilia före rabatten.
Användarvisningsbild
av Derank
#1570694
spelar nog ingen roll, hur ofta byter man torkarblad lixom, är inne på 3dje omgången bosch Aerotwin på 8år kostar sisådär 400-500kr om jag inte mins helt fel på mekonomen och likande ställen
#1570724
tackarr för tipset. Köpte gummin fram o bak via viper. Står att det är original så hoppas på det bästa. Ps. Avseende Bilia så gör jag mitt yttersta för att undvika de skojarna och rekommenderar alla att rösta med fötterna avseende just detta bolag.

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]