Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fattiglapp
#1569750
Sedan i tisdags saknas alla knappar i bilens Spotify-app. Jag kan alltså inte välja musik eller någonting. Album-art funkar inte heller, men om jag väljer musik via telefonen spelas musiken. Kan byta låt med de fysiska knapparna mm.
Fler som har samma problem? Ryska hackare eller bara Volvos mjukvaru-avdelning i farten igen?
Användarvisningsbild
av bem
#1569760
Förutom omstart av infotainmentsystemet (om du har Volvo Googlebil) skulle jag ta bort Spotifyappen i bilen och sen ta hem och installera den igen. Ha koll på inloggningsuppgifterna till Spotify innan du tar bort appen eftersom du behöver knappa in loginet vid nyinstallationen. Har hjälpt med olika problem med Spotify i min bil (V90 MY 22, Google-bil). Om det hjälper för problemet i ditt fall vet jag inte.
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
av Fattiglapp
#1569768
Jag har Sensus. Appen går inte att ta bort, och vet inte om systemet går att starta om mer än vad som görs genom en natts parkering? Är väl bara att vänta tills Volvo känner att de har lust att fixa det. Eller gå över till CarPlay förstås
av lang0liers
#1569785
Fattiglapp skrev: tor 08 feb 2024, 21:37 Jag har Sensus. Appen går inte att ta bort, och vet inte om systemet går att starta om mer än vad som görs genom en natts parkering? Är väl bara att vänta tills Volvo känner att de har lust att fixa det. Eller gå över till CarPlay förstås
Har exakt samma problem, mitt tips är att inte ta bort appen.
Den går att ta bort i Sensus (i Download Center) förutsatt att appen inte är igång, jag kunde inte avinstallera appen förrän jag bytt till vanlig radio istället.

Men jag rekomenderar inte att avinstallera den, då min Spotify faktiskt spelade musik innan avinstallationen.
Nu när jag installerat den igen kan jag inte ens koppla mitt konto till appen.
av LarsH
#1569891
Samma här (XC90 MY22, Volvos egna sensus) - Spotify låste sig, kunde spela från telefonen men tänkte jag var smart och radera och sen ominstallera men när man tagit bort appen så misslyckas installationen - bara en en blå cirkel som snurrar. Så hoppas Volvo hittar en lösning snart.
av Fattiglapp
#1569909
Fortfarande inte löst. Hur svårt kan det vara att backa en eventuell uppdatering och starta om servern? Eller har Volvos SW-avdelning, sin vana trogen, klantat sig ännu mer än att man släpper ut otestade versioner? Kom igen Volvo, bortsett från motor och ratt är Spotify den funktion jag använder mest. Och er lösning på CarPlay är så urusel så jag klassar den som oanvändbar.
Längtar mer och mer till nya bilen kommer, tur det inte är en Volvo.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]